خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شرایط سخت زندگی کارگران روزمزد/ برخی نان شب هم ندارند/ جان کارگران ساختمانی و خانواده‌های شان در خطر است/ کمک‌های معیشتی شعاری نباشد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۱۹

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن کارهای ساختمانی در این استان بسیاری از کارگران روز مزد بیکار شده و در شرایط سختی به سر می برند.

حسینعی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت نابسامان کارگران روزمزد استان سیستان و بلوچستان با توجه به شیوع بیماری کرونا، گفت: شرایط زندگی این کارگران بسیار سخت شده و متاسفانه هیچگونه حمایتی از این قشر ضعیف جامعه نمی شود.

وی افزود: طی چند روز اخیر بسیاری از این کارگران چه از طریق تماس تلفنی و چه حضوری اظهار می‌کنند که به دلیل نبود کار در تامین مایحتاج زندگی درمانده شده ایم و حتی نان شب هم نداریم .

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسئولان در بحث کمک‌های معیشتی به کارگران روز مزد باید سریعتر اقدام کنند چرا که تاکنون فقط شعار داده شده و عملا کمکی به این افراد نکرده اند. البته  به نظر من قبل از هشدارها نسبت به خانه نشینی مردم برای مقابله با ویروس کرونا باید تصمیمی برای کمک به کارگران روزمزد گرفته می‌شد.

اکبری عنوان کرد: طبق آمار در شهرستان زاهدان 2500 کارگر روز مزد داریم که البته آمار غیر رسمی بیشتر از اینها است چرا که فقر و نداری این کارگران باعث شده تعداد زیادی برای بیمه ثبت نام نکنند.

وی گفت: به رغم هشدارها و تعطیلی کارهای ساختمانی هنوز عده ای از این کارگران به امید پیدا کردن کار به بیرون از منزل مراجعه می کنند که همین اقدام می تواند جان این افراد و خانواده های‌شان را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز