خبرگزاری کار ایران

امید فر خبرداد:

آذربایجان شرقی تا پایان هفته بارانی خواهد بود/ احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۰۳

رئیس‌گروه پیش بینی‌اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید، آسمان استان از امروز شنبه تا پایان این هفته نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امیدفر با اعلام این مطلب افزود: فعالیت این سامانه کلیه نواحی به ویژه جنوب استان را تحت تاثیر قرار می دهد و در نواحی مرتفع و مناطق سردسیر احتمال بارش برف وجود دارد.

وی با بیان اینکه با ورود این سامانه در برخی نواحی شاهد غرش آذرخش و مه رقیق خواهیم بود، اظهار داشت: این سامانه همچنین موجب وزش باد تا گاهی نسبتا شدید، کاهش نسبی دما و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در نواحی مستعد احتمال اصابت صاعقه،  آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نبوده بنابراین به مسافران و هم استانی‌ها توصیه می‌شود از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه و حضور در ارتفاعات خودداری کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آورند.

امیدفر، ادامه داد: در زمان کنونی شبستر و تبریز با ۹ درجه و سراب با ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز