خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری:

تعامل سمن‌ها در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قزوین موثر است

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۴۲۵

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش انتشار ویروس کرونا درجامعه با مشارکت سمن‌ها و نهادهای مردمی در استان قزوین موثر است و سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام اظهار کرد: این روزها که به دلیل انتشار ویروس کرونا کشور و استان در شرایط خاصی قرار گرفته ضمن توجه به توصیه‌های بهداشتی همه باید کمک کنیم تا از گسترش این ویروس در جامعه جلوگیری شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری افزود: باید بپذیریم که در این وضعیت کادر درمانی، پزشکی و پرستاری با ایثارگری و به خطر انداختن جان خود تلاش کرده‌اند تا بیماران را درمان کنند اما همچنان به دلیل انتقال آلودگی با مشکلات جدی روبرو هستیم و ریشه بیماری کنده نشده است.

بیدخام تصریح کرد: در این میان بر اساس دیدگاه پزشکان و کارشناسان بهترین راه مبارزه با این بیماری قطع زنجیره انتقال و در خانه ماندن است تا بتوان از ابتلای افراد جدید به ویروس جلوگیری کرد به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها و مراکز جمعیتی تعطیل شده است.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های اعلام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس همراهی مردم شرط اساسی است و همه باید احساس مسئولیت کرده و در اجرای طرح‌ها با مسئولان همکاری کنیم.

این مسئول ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از توانمندی بالایی برخوردارند و مشارکت حداکثری سمن‌ها در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به شیوع کرونا در جامعه و مسئولیت اجتماعی افراد در برابر یکدیگر، بیان کرد: هدف از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن تماس‌ها و ارتباط حضوری بین مردم است لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم با رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

بیدخام عنوان کرد: در این ایام بسیاری از مردم در راستای مشارکت اجتماعی و با اعلام ستاد کرونا در خانه ماندند اما متأسفانه برخی از هموطنان با بی توجهی به این امر موجب گسترش شیوع این بیماری شده‌اند.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی تصریح کرد: شایسته است شهروندان با ماندن در خانه و تعهد به اجرای این طرح به ریشه کن شدن این بیماری در کمترین زمان کمک کنند و نگذارند خدمات کادر درمانی هدر برود.

این مسئول یادآور شد: فرد ناقل می‌تواند منبعی برای شیوع این ویروس در خانواده و جامعه باشد و اگر افراد ناقل اگر در خانه نمانند می‌توانند عامل ابتلاء افراد زیادی در جامعه شوند به همین دلیل می‌بایست قرنطینه خانگی را به طور جدی رعایت کنیم و حتی برای قدم زدن و ورزش کردن به فضاهای عمومی مراجعه نکنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت بحران گفت: برای رفع مشکلات پیش آمده ضروری است سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت فعال و دعوت از مردم وارد عمل شوند زیرا آنها به عنوان تشکل‌های برآمده از دل جامعه، از ظرفیت‌های بالایی برای رفع معضلات و بحران‌های اجتماعی برخوردارند.

بیدخام اعلام کرد: در حال حاضر ۲۶۰ سازمان مردم نهاد در بخش‌های مختلف در سطح استان فعالیت می‌کنند که بهره گیری از ظرفیت آنها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده در کنترل بیماری کرونا موفق کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین یادآور شد: چابکی سمن‌ها و میزان تأثیرگذاری آنها در مواقع بحران قابل توجه است و سازمان‌های مردم نهاد در هنگام وقوع بحران‌ها همواره نقشی مؤثر و کمک رسان داشته‌اند و از آنها انتظار می‌رود در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با اطلاع رسانی به جامعه هدف و دعوت عموم شهروندان برای رعایت و اجرای طرح، بویژه پرهیز از مسافرت و تردد غیرضروری، دوری از تجمع و ماندن در خانه ضمن مراقبت از خود و خانواده‌هایشان و نیز مدافعان سلامت، در حفظ سلامت آحاد جامعه به دولت و مسئولان کمک کنند.

بیدخام به فعالیت خیرین و حمایت آنها از اقشار آسیب پذیر در شرایط عادی هم اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی که برخی از اقشار آسیب پذیر بیکار شده و با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند از تشکل‌های خیریه و افراد نیکوکار انتظار داریم در این امر خداپسندانه مشارکت کرده و از بیماران حمایت کنند.

وی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا به منظور قطع مؤثرتر زنجیره انتقال بیماری از سوی دولت از بامداد جمعه به صورت جدی وارد فاز اجرایی شده و امیدواریم همه مردم در اجرای آن مشارکت مؤثری داشته باشند تا شاهد ریشه کن شئن بیماری در استان باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز