خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد:

کاهش 82 درصدی حجم سفر به اصفهان/ ممنوعیت تردد خودروها در روزهای 12 و 13 فروردین/ تعطیلی آرامستان ها تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۳۷۴

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و کنترل کرونا در استان اصفهان خبر از اعمال محدودیت تردد در سطح جاده‌ها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی اظهار داشت: هر خودرویی که در این دو روز در حال تردد باشد اعمال قانون و جریمه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تصمیم برای تعطیلی آرامستان‌ها تا ۵ فروردین گرفته شده بود، اظهار کرد: بر اساس تصمیم جدید ستاد استانی، این تعطیلی تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدام‌های خاص در تفرجگاه‌ها و پارک‌های سطح استان در جهت خلوت کردن آنها گفت: مقرر شد چراغ‌های این مکان‌های تفریحی تا ساعت ۲۴ خاموش باشد و بعد از ساعت ۲۴ به دلیل حفظ امنیت، ۵۰ درصد چراغ‌ها روشن خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به کنترل ترددها و غربالگری در ۱۴ ورودی اصلی و ۷۰ ورودی فرعی استان اصفهان، افزود: از این پس کنترل ترددها در این ورودی ها تشدید شده و از ورود افراد و خودروهای غیر بومی به استان جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور شمال استان جهت کنترل ترددها به ارتش واگذار شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون حجم سفرها ۸۲ درصد کاهش داشته است که امیدواریم با این تشدید کنترل ترددها در محورهای ورودی و خروجی استان، بازهم از حجم سفرها بکاهد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و کنترل کرونا با اعلام تعطیلی کلیه صنوف به غیر از اصنافی که نیازهای ضروری مردم را تامین می‌کنند، تصریح کرد: قطعا در این خصوص با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین بسته اقتصادی برای حمایت از اصناف در ستاد استانی و ارائه به ستاد ملی پیشگیری و کنترل کرونا خاطر نشان کرد: ستادهای استانی در این خصوص پیشنهادهای داشته اند اما مرجع اصلی تصمیم‌گیر در این این مورد، ستاد ملی خواهد بود.

غلامی با اشاره به تعطیلی ادارات غیر خدماتی در سطح استان گفت: از این پس ادارات با حداقل نیرو و در شرایط خاص فعالیت خواهند داشت.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و کنترل کرونا با اشاره به عملیات سراسری بیولو‍ژیک سپاه گفت: این مانور در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد بر عهده قرارگاه سید الشهدا است که از روز شنبه آغاز شده و غربالگری و ضدعفونی سطح شهرها و استانها را انجام خواهند داد، همچنین به صورت جدی در سطح شهر حاضر خواهند بود.

وی با اشاره به آمار غربالگری در سطح استان تا روز ۵ فروردین‌ماه گفت: تعداد خدمات گیرندگان ۳۵۵۵۶۹ نفر بوده‌اند که ۳۵۴۴۳۸ نفر بدون علائم و۱۱۳۱ نفر با علائم مشکوک (تب‌دار) شناسایی شدند که یا به قرنطینه خانگی فرستاده شده‌ یا به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز