خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

برخورد با متخلفان طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۲۳۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قوت و جدیت در استان به اجرا درآمده و با متخلفان بدون هیچ تعارف و اغماضی برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی روز جمعه با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از دیشب به منظور جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرایی شده و ضروری است همه مردم نسبت به اجرای مفاد آن پایبند باشند.

وی در ادامه افزود: بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع این ویروس، قطع زنجیره انسانی بوده که هدف از اجرای این طرح است و باید با کمک تمامی نهادها، دستگاه‌ها و آحاد جامعه به درستی اجرایی شود.

دادستان قزوین بیان داشت: دستگاه قضایی استان نسبت به اجرای این طرح در راستای بهداشت و سلامت عمومی که یکی از مصادیق بارز احیای حقوق عامه است، اهتمام و جدیت دارد و بدون شک با متخلفانی که اجرای این طرح را جدی نگرفته و در روند آن خللی ایجاد کنند، برخورد قاطعی خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه همه باید نسبت به مفاد و اهداف این طرح آگاهی پیدا کنند، اظهار داشت: دستورالعمل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم رسیده و همه باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند تا برخلاف مفاد طرح اقدام نکنند چون عذر بی‌اطلاعی در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: دستورهای قضایی به ضابطان در مورد کنترل تمامی ورودی‌های استان جهت جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و غیر ساکن در استان و توقیف خودروهای افراد متمرد بر اساس دستورالعمل صادر شده است.

وی گفت: نحوه فعالیت اصناف نیز به آنها ابلاغ شده و باید در همان چارچوب نسبت به فعالیت صنفی خود اقدام کنند و چنانچه مشاغلی ضوابط را نادیده گرفته و خارج از طرح فعالیت کنند، با آنها برخورد و محل صنفی آنها پلمب می‌شود.

دادستان مرکز استان قزوین افزود: ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی نیز مکلفند بر اساس دستورالعمل نسبت به حضور کارمندان اقدام و فعالیت کنند و باید شرایطی را در درون سازمان فراهم نمایند تا طرح به درستی اجرایی شود.

قاسمی با بیان اینکه قطعا اجرای این طرح در جهت سلامت جامعه است، خاطرنشان کرد: باید همه به سهم خود تلاش کنند تا این طرح در استان به درستی اجرا شود و فاصله‌گذاری اجتماعی و ریشه کنی این ویروس در استان و کشور تحقق یابد.

وی به شهروندان توصیه کرد: جداً از ترددهای غیرضروری به ویژه در ۱۳ فروردین ماه در اماکن عمومی، معابر شهری و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها خودداری کنند و در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کار بهداشت و درمان کشور باشند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور از بامداد امروز در استان قزوین به اجرا درآمده و طبق یکی از مفاد آن از ورود خودروهای غیربومی و مسافران به شهرهای استان‌ قزوین جلوگیری خواهد شد.

براساس آخرین آمارهای موجود، تاکنون ۷۹۴ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده‌ اند که ۵۳۲ نفر از آنان بهبود یافته و ۹۷ نفر نیز متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز