خبرگزاری کار ایران

فرماندار بردسکن:

هیچ ماشین غیر بومی حق تردد به داخل شهر بردسکن را ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۲۰۴

فرماندار بردسکن گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی از ساعت 24 شب گذشته هیچ ماشینی با پلاک خارج از شهرستان حق تردد به داخل شهر را ندارد و در غیر این صورت توسط پلیس اعمال قانون می شود.

به گزارش ایلنا ، مجتبی شاکری در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا ضمن قدردانی از فعالیت شبانه‌روزی اصحاب رسانه در ایام تعطیلات سال نو به منظور افزایش همیاری عمومی و همبستگی در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و انتشار مطالب آگاهی‌بخش و امید آفرین و در عین حال رصد و پایش نیازهای عمومی و مشکلات جامعه، از تلاش مسئولانه تمامی دست‌اندرکاران صداو سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و فعالان شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گران مدنی که در این روزها همراه با مردم، دغدغه همکاری با خدمت‌گزاران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در کشور را دارند، صمیمانه تشکر کرد. 

وی بیان کرد: از آنجا که استمرار مواجهه با این بلیه مستلزم صبر، تلاش و مجاهدت است لذا برای کمک به مهار این بیماری و در راستای اقدامات پیشین ضمن توجه به ضرورت‌های کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از منظر اطلاع رسانی، نکات توجیهی و توصیه‌های زیر ارائه می‌شود.

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به اینکه بردسکن در دروازه خراسان رضوی واقع شده است ضرورت دارد پلیس راه ، پلیس راهور و دیگر نیروها برای قطع سریع زنجیره این ویروس طبق دستورالعمل عمل کنند و با کسانی که در این رابطه بی حرمتی و بی احترامی کرده اند برخورد کنند.

فرماندار بردسکن اظهار داشت: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و استان هستیم و چاره ای جز این نداریم که با متخلفین در حوزه های مختلف برخورد شود.

وی با اشاره به تعطیلی تمامی واحدهای صنفی غیر ضروری گفت: مشاغل و اماکنی که باید تعطیل شوند شامل دانشگاه‌ها و مدارس و مهدکودک ها ،پاساژها و مراکز خرید، چاپخانه ها و کلیه صنوف غیرضروری و مراکز تفریحی است و این دستورالعمل از ساعت 24 امروز قابل اجرا و ساعت 24 روز 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: مشاغلی که با محدودیت دراین ایام فعالیت مینماید شامل  دفاتر پیشخوان ، دفاتر پلیس + ۱۰ ، دفاتر الکترونیک قوه قضاییه،  دفاتر ثبت اسناد رسمی، دفاتر الکترونیک شهری ،صرافی ها، بانک ها، هتل ها ، پایانه های بین شهری و ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها می باشد.

وی ادامه داد: از مجموع  5 هزار واحد صنفی در شهرستان بردسکن  باید تنها 5 درصد فعالیت داشته باشند درغیر این صورت  طبق قانون با آنها برخورد می شود، کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اقدام جدیدی نیست و در جهت تشدید، تقویت و اجرای سراسری اقدامات قبلی در مقابله با اشاعه ویروس کرونا انجام می‌شود و ماهیت این طرح تقویت همکاری و همیاری خود مردم برای سلامت خودشان است که همگرایی عمومی را می‌طلبد.

شاکری افزود: اجرای دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ ، اقدامی با مشارکت همه ارکان، وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور است و این طرح مرحله تکمیلی اقدامات قبلی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و در جهت شکستن زنجیره شیوع در بازه زمانی موج دوم سفرهای نوروزی و یا بازگشت موج اول است تا از تبعات شیوع گسترده جلوگیری شود.

فرماندار بردسکن گفت: مرجع اصلی اطلاعیه‌ها در خصوص طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ با محوریت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور است و جزئیات اقدامات و دستورالعمل‌ها درمرکز و استان ها از طریق این کمیته ابلاغ می شود.

وی مجددا تاکید کرد: نیروی انتظامی و اداره صمت و اتاق اصناف هریک در حوزه ماموریتی خود نظارت ها را اعمال کنند تا بتوانیم  در آینده نه چندان دور شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز