خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد :

با مدیریانی که فعالیت کارمندان را کاهش ندهند، به شدت برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۱۸۴

استاندار یزد با اشاره به آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز گفت: با مدیریان هر اداره ای که فعالیت کارمندان خود را کاهش نداده باشد، به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی طالبی در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز 8 فروردین ماه اجرای آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مبنای اصلی این طرح ممنوعیت برای مسافرت ها است ادامه داد: بر اساس این طرح ورود افراد غیربومی به استان و شهرستان‌ها ممنوع است.

طالبی اضافه کرد: بر این اساس افراد تنها بر اساس پلاک خودرو، کد ملی و دیگر مدارک هویتی اجازه ورود به شهر ها را خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از تردد بین شهرستان ها و خارج شدن از شهر خود خودداری کنند افزود: در ستاد استانی محدودیت هایی برای ترددهای درون شهری در نظر گرفته شده تا شهروندانی که این محدودیت ها را رعایت نکنند جریمه و خودروهایشان توقیف شود.

استاندار یزد همچنین عنوان کرد: مقرر شده با افرادی که از مبادی اصلی عبور نمی کنند و جاده ها رو دور می زنند به شدت برخورد شود و فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز موظف به ممانعت از ورود شهروندانی که ساکن دائم روستا ها و شهرهای استان نیستند، شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به ثبات میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان، امیدواریم با توقف رفت و آمد های غیرضروری از سوی شهروندان، شاهد کاهش روند ابتلا به این بیماری باشیم.

استاندار همچنین در خصوص شایعات عنوان شده پیرامون تعطیلی جایگاه های سوخت تصریح کرد: هیچگونه برنامه ای برای تعطیلی پمپ بنزین ها و دیگر اصناف ضروری استان وجود ندارد و مردم هیچ نگرانی ای برای تامین نیازهای ضروری خود نداشته باشند.

وی در خصوص تعطیلی ادارات در استان نیز بیان داشت: در رابطه با ادارات با توجه به مصوبات ستاد ملی باید تعداد نیروها به کمتر از یک سوم کاهش یابد و تنها بخش هایی از ادارات که به نیازهای ضروری مردم مربوط می‌شود، مشغول به فعالیت باشند.

استاندار افزود: در رابطه با کارخانجات و صنایع از سوی اداره کل کار و رفاه اجتماعی، هماهنگی و پیگیری های لازم برای تامین حداکثری شرایط سالم برای فعالیت کارگران صورت می پذیرد و واحدهایی که امکان تعطیلی شان وجود دارد، تعطیل شوند.

به گزارش ایلنا، این طرح از 8 تا 20 فروردین ماه اجرا خواهد شد و ممنوعیت های قبلی از قبیل تعطیلی اصناف و ممنوعیت برگزاری مراسم های تجمعی و... در آن گنجانده شده است و امکان تمدید طرح نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز