خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛

107 اجرا حاصل تلاش یک ساله اهالی تئاتر هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۱۲۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: در سالی که گذشت، حدود ۱۰۷ نمایش صحنه ای و خیابانی با عناوین مختلف در سالن های مختلف استان به اجرا در آمده است که به نوعی رکورد اجراهای نمایشی در یک سال در استان محسوب می شود.

رضا کمالی زرکانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن گرامیداشت روز جهانی تئاتر، به تشریح عملکرد فعالان عرصه تئاتر در استان پرداخت و با اشاره به فعالیت گروه های نمایشی در استان، اظهار کرد: در استان هرمزگان چهل گروه فعال تئاتری وجود دارد که ۲۰ گروه به صورت رسمی در مرکز هنرهای نمایشی ثبت شدند و دارای پروانه های درجه الف؛ ب و ج از این مرکز هستند.

وی ادامه داد: تمام این گروه ها در طول سال تولیدات ارزشمندی در حوزهای مختلف از جمله کودک و نوجوان و بزرگسال دارند؛ یکی از توانایی های منحصر به فرد گروه های تئاتری توانایی جذب تهیه کننده است که در این سال ها اتفاق افتاده که به پیشرفت این هنر مقدس کمک شایانی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با تاکید بر اقدامات قابل توجه و سودمندی که در حوزه تئاتر استان صورت گرفته است، تصریح کرد: از جمله برنامه های موثری که در سال گذشته در حوزه تئاتر انجام شد می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی درطول سال با حضور اساتید مرکز و استان، برگزاری نشست های تخصصی تئاتر با حضور هنرمندان تئاتر و پیشکسوتان این عرصه، برگزاری ۵ جشنواره در استان شامل (جشنواره ققنوس، جشنواره مونولوگ، جشنواره پانتومیم و جشنواره خیابانی میناب) نام برد.

کمالی گفت: با وجود انجمن هنرهای نمایشی استان و برنامه های خوبی که در سال گذشته این انجمن داشت توانستیم جزو ده استان برتر از نظر تولیدات نمایشی باشیم که این امر بدون تلاش های هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر ممکن نبود.

وی افزود: در سالی که گذشت، حدود ۱۰۷ نمایش صحنه ای وخیابانی با عناوین مختلف در سالن های مختلف استان به اجرا در آمده است که به نوعی رکورد اجراهای نمایشی در یک سال در استان است که باید به جامعه هنرمندان استان تبریک گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با تاکید بر افتخارات کسب شده توسط تئاتر هرمزگان، اظهار کرد: حضور در جشنواره های مختلف تئاتری از جمله جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دریافت جوایز برگزیده از این جشنواره، شرکت در جشنواره ملی فتح خرمشهر، اجرای عمومی سه گروه هرمزگانی در مرکز کشور، از جمله افتخار آفرینی های هنرمندان این عرصه در سال گذشته است.

کمالی زرکانی در پایان گفت : تقویت زیر ساخت های نمایشی، حمایت های همه جانبه مردم و صنایع مختلف فعال در استان از هنرمندان تئاتر، می تواند به پیشرفت این هنر و هنرمندان این حوزه  کمک کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز