خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

١٤٦ نفر از نیرو‌های بهداشتی و درمانی یزد به کرونا مبتلا شدند

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۰۵۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ابتلای تعدادی از کادر درمانی به ویروس کرونا گفت: ١٤٦ نفر از نیرو‌های بهداشتی و درمانی یزد به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا میرجلیلی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و ایثارگرانه نیرو‌های بهداشتی و درمانی استان یزد در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها اظهار داشت: ١٤٦ نفر از نیرو‌های بهداشتی و درمانی یزد به کرونا مبتلا شدند که ١٠ نفر از نیرو‌های بهداشتی و ٧ نفر از پرستاران به طور قطعی به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس سی تی اسکن‌های انجام شده، ١٠ نفر از پزشکان، ١٠٢ نفر از پرستاران و ٩ نفر از دانشجویان پزشکی مشکوک به کرونا و در خانه قرنطینه و تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تأکید کرد: ١ نفر از کارشناسان آزمایشگاه، ٣ نفر از کارشناسان رادیولوژی و چهار نفر از کادر پشتیبانی درمان نیز دچار این بیماری شده‌اند.

میرجلیلی اظهار داشت: درگیری کادر درمانی با این ویروس، به دلیل مواجهه زیاد آن‌ها با بیماران اتفاق می‌افتد، نه به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی چراکه کادر درمانی موارد بهداشتی را مدنظر دارند.

وی افزود: پزشکان و پرستاران همچنان در حال ارائه خدمت هستند و برخی از آن‌ها که توانمندی خوبی دارند کمی استراحت کرده و مجددا برای خدمت‌دهی به بیماران به بیمارستان بازمی‌گردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: این افراد برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شده اند و امیدواریم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه به نیرو‌های بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر نزدیک به 1000 نفر در یزد مبتلا به ویروس کرونا هستند و 95 نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز