خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور خبر داد:

آزمایشگاه مرجع ویروس شناسی در نیشابور افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۰۳۴

فرماندار نیشابور از افتتاح بخش ویروس شناسی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور همزمان با هفتمین روز از آغاز سال جدید خبر داد.

 به گزارش‌خبرنگار ایلنا از نیشابور ، علیرضا قامتی در این خصوص گفت: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی و تشخیصی دانشکده علوم پزشکی نیشابور مشتمل بر ۶ آزمایشگاه بیوشیمی-هماتولوژی، صنایع غذایی، سلولی و مولکولی، میکروب شناسی، ویروس شناسی و آنالیز دستگاهی، کشت سلولی و بایوبانک مرکزی است که از امروز آماده خدمات رسانی به شهروندان گرامی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این خصوص گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در این دانشکده برای تشخیص بیماری‌های عفونی آزمایشگاه مرجع ویروس کرونا در نیشابور راه‌اندازی شد.

محسن عظیمی نژاد افزود: به دلیل حجم زیاد نمونه‌های ارسالی از شهرهای مختلف استان به تهران و مشهد جواب آزمایش‌ها با تأخیر به دست ما می‌رسد.

وی اظهار داشت: این روزها که درگیر بیماری کرونا هستیم نیاز داریم هر چه سریع‌تر جواب آزمایش افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را برای طی مراحل درمان و برنامه‌ریزی جهت قرنطینه بیماران مبتلا در اختیار داشته باشیم به همین خاطر راه‌اندازی این آزمایشگاه یک ضرورت بود.

وی اعلام کرد: این مرکز یک آزمایشگاه جامع ویروس شناسی است که به شبکه آزمایشگاه‌های جامع کشور پیوسته و در آن علاوه بر تشخیص بیماری کرونا امکان تشخیص بسیاری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی فراهم شده است و با توجه به این‌که از سیستم فیلترینگ بسیار ایمن و مناسبی برخوردار است هیچ گونه نگرانی برای همشهریان ایجاد نخواهد کرد.

امام جمعه نیشابور در این مراسم با تبریک ایام شعبانیه و تشکر از سربازان جبهه سلامت که مسئول حراست از سلامتی جامعه هستند گفت: بهترین عبادت، خدمت به خلق است و بهترین خدمت به خلق، خدمت سلامتی است که با هیچ خدمتی قابل قیاس نیست.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی با تشکر از دکتر عظیمی نژاد در راه اندازی این آزمایشگاه جهت سهولت در تشخیص بیماری کرونا افزود: بدون شک تلاش، وحدت و همبستگی شما در درمان و پیشگیری از این بیماری نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان ثبت خواهد شد.

وی ضمن تشکر از فرماندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: امید است که همه ما با سرفرازی و سربلندی از این امتحان الهی بیرون آییم و با توکل به خداوند و عنایت امام زمان(عج) و به برکت تلاش های سربازان مقدم سلامت و خون شهدا بر این مشکل پیروز شویم تا نام و آوازه ایران در سراسر جهان بدرخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز