خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کرمانشاه تشریح کرد:

اعمال ممنوعیت در تردد مسافران و فعالیت برخی اصناف

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۰۲۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه"طرح فاصله گیری اجتماعی" خواست اکثریت مردم بوده تصریح کرد: اجرای این طرح که با هدف حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال وبروس کرونا بوده از بامداد جمعه( فردا) آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد کرونای استان در تشریح "طرح فاصله گیری اجتماعی" برای مقابله با کرونا زمان آغاز اجرای این طرح از بامداد روز جمعه هشتم فروردین ماه اعلام کرد و گفت که مرحله نخست این طرح تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته طرح فاصله گیری اجتماعی پس از 15 فروردین ماه نیز تا با رفع نواقص و اصلاح مواردی یک هفته دیگر ادامه می یابد.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه با تشریح جزئیات این طرح اظهار داشت: بر این اساس، تنها افرادی اجازه ورود به شهرهای استان را خواهند داشت که ساکن یا مقیم آن شهر بوده و مسافران اجازه تردد در شهرهای استان را ندارند و باید از کنارگذرها عبور کنند.

وی گفت: خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت مشمول این ممنوعیت‌ها نخواهند شد.

الهی تبار همچنین گفت: به موجب طرح فاصله گیری اجتماعی، مدارس، دانشگاه ها، پارک ها، استخرها و تمامی اماکن تجمع و تفرجگاه‌ها تعطیل خواهند شد و برگزاری هرگونه تجمع اعم از رسمی یا غیر رسمی نیز ممنوع خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اصناف و کسب و کارها در این طرح به سه گروه تقسیم شده اند افزود: گروه اول صنوفی هستند که نباید در این ایام تعطیل شوند که فروشگاههای مواد غذایی، میوه فروشی ها، داروخانه ها و مراکز تامین کننده مواد غذایی مردم را شامل می شوند.

الهی تبار ادامه داد: گروه دوم صنوفی خواهند بود که باید در مدت اجرای این طرح تعطیل باشند که پاساژها، مراکز خرید پوشاک و البسه، قهوه خانه ها، تالارها، باشگاههای ورزشی، بازارروزها، سینماها، خدمات چاپ و آتلیه ها شامل آن می شوند.الهی تبار اضافه کرد که  واحدهایی که از تعطیلی خود در مدت اجرای این طرح ممانعت کنند به مدت یکماه پلمپ خواهند شد.

به گفته وی، گروه سوم صنوفی خواهند بود که به صلاحدید استان می توانند به طور محدود ارائه خدمات دهند که شامل دفاتر پیش خوان پلیس بعلاوه 10، هتل ها و پایانه های مسافربری می شود.

معاون استاندار کرمانشاه همچنین گفت که در مدت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی ادارات نیز با حداکثر یک سوم نیروی انسانی خود خدمات ضروری را به مردم ارائه می دهند.

الهی تبار در مورد نحوه شناسایی افراد غیر بومی و مسافران در استان نیز گفت: بر اساس این طرح؛ نحوه شناسایی افراد غیر بومی با پلاک خودروها،کارت ملی یا شناسنامه و بیمه نامه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ضمانت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی نیز جریمه نقدی 500 هزار تومانی و توقیف یکماهه خودرو خواهد بود و مسئولیت میدانی ترددها نیزبا نیروی انتظامی است.

معاون استاندار اضافه کرد که ممنوعیت تعیین شده برای تردد افراد در طرح فاصله گیری اجتماعی  شامل کارمندان و کارگرانی که محل کارشان خارج از استان است نمیشود.

الهی تبار در ادامه به فرمانداران استان تاکید کرد که پیش بینی لازم برای تردد و یا اسکان مسافران را داشته باشند و نسبت به بومی سازی طرح اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز