خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه صادارت گیلان طی سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۸۶۷

نماینده عالی دولت در گیلان از تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه صادرات در استان طی سال گذشته (1398) خبر داد و گفت: در حالیکه برای سال گذشته صادرات 500 میلیون دلاری را هدفگذاری کرده بودیم؛ صادرات استان به حدود 580 میلیون دلار رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع پس از جلسه مجمع نمایندگان استان در تشریح مطالب طرح شده در این جلسه به خبرنگاران گفت: در این جلسه مباحث عمومی روز و موضوعات پیش‌روی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1399 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید تصریح کرد: مباحث مرتبط با این بخش هم در جلسه امروز، بررسی و برای اتخاذ تدابیر لازم جهت توسعه اقتصادی استان و فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی گیلان، بحث و تبادل نظر شد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن بررسی موضوعات سال گذشته، به توفیقات اقتصادی سال 1398 پرداخته شد که بر اساس آمارها یکی از مهم ترین این دستاوردها در حوزه صادرات استان بوده است.

به گفته زارع؛ با تلاش‌های صورت گرفته از سوی فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی و ادارات ذیربط از جمله گمرکات ، بنادر و دریانوردی، منطقه آزاد انزلی ، پایانه‌ها ، سازمان صمت و جهاد کشاورزی و مرزبانی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان، نزدیک به ۵۲۰  میلیون دلار صادرات از گیلان البته غیر از آمار صادرات چمدانی انجام شده که با احتساب آنها به حدود 580 میلیون دلار می‌رسد؛ این درحالیست که هدفگذاری‌ها برای صادرات طی این سال از مبدا گیلان، با توجه به شرایط تحریمی رقمی معادل 500 میلیون دلار بوده است.

وی با یادآوری اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در روزهای اواخر سال  مرزهای زمینی کشور بسته شد،گفت: با تلاش صورت گرفته، تنها مرز گیلان در آستارا باز بود و حتی در تعطیلات نیز صادرات از این مبدا صورت گرفت که نه فقط توفیقات خوبی برای گیلان، بلکه برای کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز