خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۷ فروردین مطرح شد؛

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۸۳۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مناسبت هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی در پیامی این روز را به خانواده تاتر هرمزگان تبریک گفت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی تاتر را هنر تعالی، عروج و سازندگی دانست و گفت: هنر نمایش توانسته است با بازنمایی رفتارها، اشتباهات و موفقیت ها، جهان را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کند.

وی افزود: هنر تاتر با بهره گیری از همه امکانات موجود و به ویژه دیگر هنرها به چنان جایگاهی رسیده است که مادر هنرها محسوب می شود و با ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطب به اثرگذارترین هنر تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به تاتر هرمزگان اشاره و بیان کرد:تاتر هرمزگان ریشه در آیین های کهن دارد از تعزیه گرفته تا مناسکی همچون شوشی،رزیف،لیوا ،زار و...که همگی آیین های نمایشی محسوب می شود و در ارتباط مستقیم با مخاطب به منصه ظهور می رسد.

کمالی زرکانی یادی از پیشکسوتان و درگذشتگان تاتر هرمزگان کرد و ادامه داد:تاتر امروز هرمزگان، مدیون تلاش های پیشکسوتانی همچون عبدالهادی معتمدی،زنده یاداحمد و علی حبیب زاده،زنده یاد ابراهیم منصفی استاد علی رضایی،حسین پریش ،محمد علی قویدل،حسین احمدی نسب،فریده پور اسماعیلی،مهین سی سی زاده،خانم بنی هاشمی،داریوش امیدوار،اسدالله جعفری،جواد سمیعیان،محمد نیکرام،حیدر حیدری نژاد،عبدالله دستان،فریدون فاضلی،منصور امامی ،محمد علی پوراسلامی  و...است که ریشه های درخت تناور تاتر هرمزگان هستند و هر چند برخی از آنها دیگر در جمع ما حضور ندارند اما یاد و خاطره شان همیشه زنده و با ماست.

وی به وضعیت تاتر امروز هرمزگان و آینده آن اشاره کرد و افزود: امروز به لطف پیشکسوتان و حمایت های صورت گرفته،نسلی دانش آموخته و خلاق از هنرمندان نمایش در سراسر هرمزگان و به ویژه شهرستان ها شکل گرفته که حضوری موفق در رویدادها و جشنواره های ملی و حتی خارج از کشور داشته و دارند و به شایستگی توانسته اند سفیران فرهنگ،هنر،آداب ،رسوم و آیین های هرمزگان باشند و بر گنجینه فرهنگ و هنر این مرزو بوم بیافزایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تبریک روز ملی هنرهای نمایشی به خانواده بزرگ تاتر هرمزگان گفت:امروز درخت سترگ و همیشه سبز تاتر هرمزگان مملو از غنچه ها،گلها و میوهای رنگارنگ و زیباست و نقطه عطف تاتر هرمزگان برای جهشی بزرگ آغاز شده است و انشاالله به زودی با همکاری و همیاری خانواده تاتر هرمزگان آینده ای درخشان و سراسر موفقیت رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز