خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

ثبت کمترین تردد مسافران کشور در گیلان/ ضرورت رفع کاستی‌های حوزه تجهیزات بیمارستانی و درمانی

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۷۶۰

استاندار گیلان از ثبت کمترین تردد مسافران کشور در بین تمامی استان‌ها در حدود دو هفته گذشته خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد؛ گفت: در روزهای نخست شیوع ویروس در استان، نمونه‌ها برای تشخیص به مرکز ارسال می شد اما با پیگیری های صورت گرفته، آزمایشگاه تشخیصی در استان مستقر شد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تشکیل جلسات مختلف ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته اول اسفندماه 98 تعداد تخت های بیمارستانی مخصوص بیماران کرونایی تنها ۳۰۰ تخت بود که تا آخر اسفندماه به سه هزار تخت رسید که در ایام پیک حدود دو هزار تخت مورد استفاده قرار گرفت.

وی به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بیمارستان های دولتی و ۷۵ درصد بیمارستان های بخش خصوصی استان اشاره کرد و گفت: از صد درصد ظرفیت بیمارستان رسول اکرم (ص) تأمین اجتماعی رشت نیز استفاده شد.

وی با بیان اینکه در گیلان تنها دو هزار ماسک به صورت روزانه تولید می شد که این میزان به حدود ۶۰ برابر رسید، اظهار کرد: میزان تولید محلول ضدعفونی کننده نیز در استان محدود بوده که افزایش 30 برابری داشته است.

استاندارگیلان به ارسال تجهیزات و امکانات موردنیاز پس از دستور دکتر روحانی رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های معاون اول رییس‌جمهوری به استان اشاره و تصریح کرد: در روزهای نخست با کمبودهای زیادی از لحاظ امکانات مواجه بودیم اما با پشتیبانی های صورت گرفته دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و تامین تجهیزات، بسیاری از مشکلات رفع شد.

وی افزود: بیمارستان تازه ساز تالش نیز با تامین اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی در مدتی کوتاه برای بیماران کرونایی مهیا شد و بیمارستان لنگرود نیز در حال نصب تجهیزات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد تخت های بیمارستانی فعال هستند، اظهار کرد: بحمدالله تعداد بیماران بد حال نیازمند تخت ICU ، کمتر شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان از متوسط کشوری پایین تر است، گفت: از لحاظ تجهیزات بیمارستانی، درمانی و پزشکی، با همه‌ی مساعدت های صورت گرفته در این حوزه همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که به حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به اینکه درخصوص تامین اقلام غذایی و مایحتاج ضروری مردم هیچگونه مشکلی نداریم، افزود: تا آخرین روز اسفند ماه و روزهای نخست فروردین ماه جاری؛ گمرک و بنادر استان فعال بودند و عملیات تخلیه اقلام و گندم با رعایت توصیه‌های بهداشتی انجام گرفت و صادرات و واردات نیز در جریان است.

وی به پیشتازی استان گیلان در اجرای طرح ملی بسیج مقابله با کرونا با همکاری بهورزان و بسیجیان استان اشاره کرد و گفت: گیلان نخستین استانی بود که جمعیت بیش از 80 درصدی را پوشش داد و اکنون حدود ۸۵ درصد از جمعیت استان، پایش و غربالگری شده اند.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های رییس‌جمهوری، اعضای دولت خصوصاً وزیر بهداشت و مدیران استان و نیز تاکیدات مستمر کارشناسان بهداشت و درمان و فعالان اجتماعی در کاهش مسافرت ها اثرگذار بوده ، افزود: در گیلان طی هفته منتهی به سال جدید، ۸۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بوده ایم که این رقم در روزهای اخیر به ۸۶ درصد رسیده است.

زارع از ثبت کمترین تردد خودروها به گیلان و کاهش شدید مسافران نوروزی طی حدود دو هفته اخیر در سطح کشور خبر داد و گفت: از هموطنان گرامی به واسطه توجه جدی به توصیه های مدیران ملی و استانی مبنی بر عدم مسافرت در این ایام و نیز مشارکت فعالان اجتماعی، مدنی و رسانه‌ای در این مسیر قدردانی می‌کنم و از آن دسته از مسافران بی توجه گلایه دارم.

وی به همکاری بیش از ۷۰ درصد مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیوستن به پویش در خانه می‌مانیم اشاره کرد و گفت: مردم قدرشناس گیلان که در شرایط مختلف در کنار هموطنان بودند، پس از شکست بیماری کرونا در ایام تابستان میزبان مسافران خواهند بود.

وی از همکاری اصناف، بازاریان و کسبه نیز قدردانی کرد و گفت: بسیاری از اصناف به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی مراکز تجاری در همه شهرستان‌ها و در منطقه آزاد انزلی کردند که این هم عاملی برای کاهش مسافرت به استان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز