خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان:

مقابله با کرونا نیازمند عزم و تلاش همگانی است

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۷۳۸

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: برای ریشه کن کردن و از بین بردن کامل ویروس کرونا لازم است همه شهروندان، مسئولان و دستگاه ها در این زمینه تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا مهرعلیان در نشست هماهنگی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد:  تمامی ارگان ها و ادارات موظف هستند با برنامه ای واحد، رعایت نکات بهداشتی و توصیه های صادره از سوی کادر بهداشت و درمان، گام های خود را برای ریشه کن کردن  این ویروس بردارند و همه، در هر جایگاهی، وظیفه کنترل این بیماری  را دارند، پس این امر نیازمند عزم و تلاش همگانی است.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان،ضمن ارائه گزارشاز وضعیت کرونا و روند روبه افزایش این بیماری افزود: انتظار می رود تیم بسیج ادارات و شرکت ها برابر دستورالعمل و چک لیست نظارت، سازمان خود را رصد کنند و گزارش آن را به مرکز بهداشت ارسال کنند.

مهرعلیان، 3 تیم اجرایی متشکل از کارشناس بهداشت محیط، بسیج و عوامل اجرایی شهرداری را دومین تیم اجرایی خواند و گفت: این تیم، گندزدایی روزانه مراکز تجمعی، محل های ورودی مجتمع قضایی، سرویس های بهداشتی عمومی، صندلی پارک ها، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس مترو و اطراف سطل های زباله در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از سومین تیم به عنوان تیم برون بخشی نام برد و با بیان این که این تیم، مدیران اتوبوسرانی، تاکسیرانی،  شرکت پخش فرآورده های نفتی و راهداری است، اضافه کرد: این تیم نیز با رعایت کامل مفاد دستورالعمل روزی یکبار نسبت به گندزدایی مجموعه مورد نظر خود اقدام کنند.

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان قزوین در این نشست اظهار کرد: با الگو قرار دادن دستورالعمل های بهداشتی و چک لیست های تعریف شده برای ادارات، می توان بحران را با عزم همگانی از میان برداشت.

فرماندار قزوین ادامه داد: توانمندی و پای کار بودن مردم از ثمرات این روزهاست که با آگاهی بیشتر به علمِ روز و بررسی امکانات در مدیریت بحران به سمت اتحاد و وحدت و همدلی پیش رفته ایم.

شفیعی، با لزوم هدایت همه آحاد مردم به مراجعه به سامانه salamat.gov.ir  و تعیین چهار چوب برای کلیه  ادارات و سازمان ها؛ گفت: نهادهایی مثل سپاه و بسیج همیشه پای کار بوده اند و می توانیم از توانمندی بسیج در کنار ادارات برای رفع نیاز استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز