خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین مطرح کرد:

حمایت دولت در شرایط تعطیلی اصناف

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۷۱۶

دادستان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف باید دولت در این شرایط ویژه از اصناف حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در جلسه فوق العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: مصوبات ستاد لازم الاجراست و هرکس از آن سرپیچی کند تخلف کرده و سلامت مردم را به خطر انداخته و اگر مدیری در اجرا کوتاهی کند شریک جرم است.

دادستان قزوین تصریح کرد: در خصوص تعطیلی اصناف با چند چالش مواجهیم و اینکه بسیاری از کسبه مستأجر هستند و باید اجاره ماهانه را پرداخت کنند و تعطیل واحد به آنها آسیب می‌زند که باید بستر حمایتی از آنها را مهیا کرده و صاحبان واحدهای تجاری را تشویق کرده و از آنها درخواست کنیم چند ماه از اجاره را ببخشند.

قاسمی بیان کرد: باید دولت نیز نسبت به چک‌های برگشتی تصمیم متمرکز بگیرد تا از اصناف حمایت شود البته رعایت حقوق صادرکننده و دارنده چک هم لحاظ شود.

وی افزود:رسانه‌های گروهی و صدا و سیما لازم است تا افرادی که اجاره‌های صنوف خود را می‌بخشند و یا به مستأجران مهلت می‌دهند را معرفی کنند تا شهروندان با این افراد خیر بیشتر آشنا شوند و این کار ترویج یابد.

این مقام قضایی استان ادامه داد: مردم استان قزوین فرهنگ بالایی دارند و می‌توانیم از آنها درخواست کنیم تا همراهی بیشتری در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا از جمله تعطیلی بازار، مجتمع‌های تجاری، سفر نکردن و ماندن در منزل داشته باشند.

دادستان قزوین ادامه داد: تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای تعطیلی اصناف و بازار و کاهش تردد مردم به مراکز جمعیتی است اما باید مصوبات در همه نقاط استان به صورت یکسان اجرا شود و هیچ تفاوتی در شهرهای استان نباشد.

قاسمی یادآور شد: همه کسبه غیر ضروری باید تا ۱۵ فروردین بسته شوند تا شاهد افزایش آلودگی نباشیم و در این راه همراهی اتحادیه‌ها قابل تقدیر است البته در این میان بازار سنتی کاملاً تعطیل شده است.

وی عنوان کرد: با اطلاع رسانی مناسب توسط رسانه‌ها باید مردم را با اجرای طرح همراه کنیم و اگر کسی همراه نبود اختیارات قانونی برای برخورد وجود دارد و برای پلمب واحدهای متخلف مشکلی نداریم.

این مقام قضایی استان خاطر نشان کرد: هر چند به جمع زیادی از زندانیان مرخصی داده شده اما این کار هیچ مغایرتی با برخورد با متخلفان و مجرمان در شرایط کنونی ندارد و در این زمینه هیچ اغماضی نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز