خبرگزاری کار ایران

فتحی به ایلنا خبرداد:

۳۲۷ مورد مبتلای قطعی به کرونا در اردبیل/ تعادل در روند پذیرش و ترخیص بیماران/ امیدواری برای سیر نزولی بیماری

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۶۷۵

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تقدیر از عموم مردم به جهت کاهش تردد و حضور در سطح شهر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار مثبت قطعی در سطح استان گزارش شده است که با ۳۱۸ مورد قبلی، آمار این بیماران به ۳۲۷ نفر در ششم فروردین رسید.

افشین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تعداد فوتی‌های مربوط به کرونا در استان اردبیل گفت: از اول شروع بحران کرونا تاکنون ۴۷ مورد فوتی در این زمینه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴۵ بیمار در مراکز درمانی ویژه کرونا بستری و تحت کنترل و درمان هستند و این نشان می دهد فعلا روند پذیرش و ترخیص بیماران به حالت تعادل رسیده و در روزهای آتی در صورت رعایت مردم به همین منوال موارد بستری کاهش خواهد یافت .

فتحی خاطر نشان کرد: به لحاظ همکاری مناسب مردم و خانه نشینی آنها طی چهار روز گذشته سیر این بیماری از حالت صعودی به حالت کف رسیده و اگر تا ۱۰ روز آینده همین شکل ادامه پیدا کند و مردم به خانه‌نشینی ادامه دهند و همکاری لازم را در کاهش تردد خودروهای خود نیز اعمال کنند جای امیدواری است که سیر بیماری نزولی شده ،گسترش آن کنترل شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین با تقدیر از همکاری مناسب مردم با عوامل بهداشتی در خصوص غربالگری بیماری کرونا گفت: تا به امروز ۹۳ درصد شهروندان استان مورد پایش قرار گرفته اند و ۹۸،۹ درصد آنها بدون علامت بوده و تنها ۱ ،۱ درصد از آنها با علائم سرفه خشک و گلودرد ابراز مشکل کرده اند و در نهایت از کل افراد پایش شده ۱۳ صدم درصد به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند.

وی از افرادی که مورد غربالگری قرار نگرفتند درخواست کرد که گوشی‌های همراه خود را به حالت روشن نگه داشته منتظر تماس عوامل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز