خبرگزاری کار ایران

192کرمانشاهی به بیماری کرونا مبتلا شده اند

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۵۸۹

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد : از ابتدای شروع اپیدمی تا ساعت ۱۲ سه‌شنبه شب موارد مثبت کووید ۱۹ در این استان ۱۹۲ نفر بوده که چهار نفر در ۲۴ ساعت گذشته اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،محمدابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از این تعداد ۱۹۲ مورد مبتلای به ویروس کرونا در استان تاکنون ۲۰ نفر فوت کرده اند.

وی افزود : همچنین از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان تاکنون ۹۷۳ نفر بستری شدند که از این تعداد ۸۵۶ نفر ترخیص و ۹۷ نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی با اشاره به موج سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها و متاسفانه رعایت کم حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی جمعیت استان تبدیل به مشکلی شده و افزایش چشمگیر موارد مثبت کرونا را زیاد می کند.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از مردم خواست از تجمع ها بپرهیزند و تاکید کرد که تعداد موارد مثبت کرونا در بازارچه ها و تجمعات ناشی از آن بروز می کند.

این مقام مسئول اضافه کرد : نگرانی ما برای ۱۵ فروردین است که دوره کمون به اتمام می رسد و موارد مثبت بروز می کند.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا با پیشگیری قابل کنترل است و اگر مردم پیشگیری نکنند کنترل نخواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا را در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی افزود:  از رسانه ها می خواهیم  نکات آموزشی را به صورت مستمر به اطلاع مردم برسانند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود .

شکیبا عنوان کرد: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰ درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان‌های پرخطر داشتند و یا به این استان‌ها مسافرت کرده اند.

شکیبادر ادامه  تاکید کرد: از مردم می خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز