خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد مقابله با کرونا مطرح شد؛

اولویت مبارزه با کرونا جلب مشارکت مردم برای ماندن در خانه است/ ۶۲ درصد از مردم استان تحت پوشش طرح غربالگری سلامت

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۴۴۹

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قرنطینه خانگی تاکنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرا نشده است، گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم برای ماندن در خانه است و همکاری مردم نیز تاکنون خوب بوده و در روزهای آینده نیز باید ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادرهای پزشکی و درمانی و سایر دستگاه‌های مسئول در مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان، بر استمرار اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای، بویژه اجرای کامل طرح غربال‌گری سلامت، کنترل جدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان، تعطیلی مراکز پرازدحام و جلوگیری از تشکیل تجمعات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده تأکید کرد.

وی ادامه داد: کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان بیماری کرونا در دو سه روز گذشته، حاکی از اثربخشی سیاست‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای بوده و تا زمان کنترل اساسی شرایط، اجرای این سیاست‌ها باید به صورت جدی ادامه یابد.

پورمحمدی با تأکید بر اجرای جدی طرح غربال‌گری سلامت، گفت: تاکنون ۶۲ درصد از مردم استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و اگر این رقم به ۱۰۰ درصد برسد، اقدامات آتی ستاد مقابله با کرونا، با چشم بازتر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نگرانی شهروندان آذربایجان شرقی از تردد مسافران نوروزی، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با استان‌های مجاور، تردد در محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی و خروجی این استان‌ها به شدت کنترل می‌شود و به جز موارد ضروری، اجازه تردد به مسافران داده نخواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی از اجرای مصوبه تعطیلی بازارها و مراکز تجاری در شهرهای استان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: فرمانداران مسئول اصلی اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و شهروندان می‌توانند شکایات خود را به فرمانداری‌ها گزارش کنند.

وی همچنین از انتشار برخی شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: انتشار برخی از اخبار و مطالب غیرواقعی و جهت‌دار، زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران مدیریت و مقابله با بیماری کرونا را زیر سوال می‌برد که مراجع ذی‌ربط باید با این اقدامات برخورد کنند.

پورمحمدی با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با «شهید خدمت» محسوب شدن کسانی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: مرحوم محمد قلی‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز هم یکی از این افراد بود که با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، به عنوان «شهید خدمت» به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شود.

علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه، پیگیری جدی اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را از سوی کمیته‌های تخصصی این ستاد خواستار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله نیز در این جلسه با اشاره به روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در استان گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده الکلی و غیرالکلی در استان تولید شده و میزان تولید بیشتر از میزان مصرف است.

علی جهانگیری همچنین از تولید ۱۵ هزار ماسک در استان خبر داد و افزود: به زودی یک واحد تولید ماسک نیز در تبریز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست از غربال‌گری ۶۲ درصد از جمعیت استان در طرح غربال‌گری سلامت با همکاری مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج خبر داد و گفت: میزان پوشش این طرح در تبریز ۳۲ درصد و در بسیاری از شهرهای دیگر بیشتر از ۸۰ درصد است که با همکاری بسیج تا دو روز آینده خواهیم توانست میزان پوشش تبریز را به بیش از ۶۰ درصد برسانیم.

محمدحسین صومی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر نسبت جمعیت بیماران کرونا به کل جمعیت استان، در رتبه ۹ و از نظر تعداد مبتلایان، در رتبه ۱۷ کشور است، افزود: کنترل بیماری در این استان نسبت به استان‌های هم‌تراز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز