خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

نقش اضطراب و استرس در ابتلا به ویروس کرونا/ بهترین راه پیشگیری آرامش و توجه به بهداشت فردی است

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۳۸۰

کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: ویروس کرونا افرادی را که مدام درگیر اضطراب و استرس هستند مبتلا می کند و باید این عامل از انسان دور شود.

 مهسا امامیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد:  کرونا، بیشتر به افرادی آسیب می‌زند که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، استرس داشته و مدام مضطرب هستند.

کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان اظهار کرد: اگر بخواهیم سیستم ایمنی را قوی‌تر کنیم، باید علت‌های زمینه‌ای ضعف را از بین ببریم که از جمله آن استرس و اضطراب است.

امامیه تصریح کرد باید مرتب با خود تکرار کنیم این بیماری مانند بیماری‌های دیگر اتفاق می‌افتد، بیماری‌هایی که چه بسا سخت‌تر بوده و استرس آنها نیز بیشتر بوده است، اما این استرس را مدیریت کرده و بهبود پیدا کرده‌ایم، مطمئناً ارتقای باورهای معنوی و خودگویی های مثبت به روند بهبود بیماری کمک شایانی می کند.

وی تاکید کرد: از زمان شیوع این ویروس آنقدر که افراد سالم استرس دارند، افراد بیمار استرس ندارند، پس بهترین راه پیشگیری، داشتن آرامش، روحیه و توجه به بهداشت فردی است.

این مسئول با بیان اینکه باید نشانه‌های استرس در خود را شناخت، چون هر یک از ما به شکل متفاوتی به استرس و حوادث ناگوار واکنش نشان می‌دهیم، آگاهی به نشانه‌های جسمی و ذهنی اضطراب، اولین قدم در مدیریت آن است، گفت: تحریک‌پذیری، عصبانیت و ترس، خستگی، سردرد، عدم تمرکز، تپش قلب و مشکلات گوارشی، از علائم اضطراب است.

کارشناس روان مرکز بهداشت شهید بلندیان با تأکید به رعایت توصیه های متخصصان و کارشناسان سلامت، بویژه در شست و شوی مرتب دست ها قبل از لمس صورت یا غذا خوردن، گفت: روش های ساده ای که بارها از آنها کمک گرفته اید، اکنون نیز می توانند در کنترل استرس  و نگرانی ها مفید واقع شوند.

امامیه این روش ها را شامل: توکل به خدا، تصویرسازی ذهنی مثبت، فعالیت های مذهبی؛ استعمال بوی خوش و استفاده از نور کافی، استفاده از رنگ های شادی بخش، پرورش گل و گیاه، شعرخوانی، کتاب خوانی، نقاشی و هر آنچه که حال دل فرد را خوب می کند، دانست و گفت: همه این کارها باید در منزل انجام شود و فرد به بیرون از منزل مراجعه نکند تا در کنترل زنجیره انتقال بیماری، سهم شهروندی خود را ادا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز