خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۳۶۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین از اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین به صورت آزمایشی به مدت چهار ماه در سال ۹۹ خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی در جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش اظهار کرد: طرح طلایه داران صلح و سازش به خدمت ریاست قوه قضائیه ارسال و مورد موافقت قرار گرفت تا به صورت آزمایشی به مدت چهار ماه در سال جاری اجرایی شود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: اجرای آزمایشی این طرح یک افتخار بزرگ برای استان است و امیدواریم با تدبیر مسئولان و مدیران نتیجه بخش باشد تا بتوان آن را در سطح کشور نیز اجرا کرد. چنانچه این طرح به خوبی اجرا شود یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی به دستگاه قضایی خواهیم داشت.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: مختصر طرح طلایه داران صلح و سازش از این قرار است که اولاً: مردم مشارکت بیشتری در حل و فصل اختلافات خودشان خواهند داشت. همچنین در تمام نهادهای عمومی و دولتی این طرح به طور گسترده اجرا می‌شود و افرادی متخصص و معتمد از بخش‌های مختلف عهده دار اجرای این طرح هستند و حل اختلافات کوچک صنوف و بخشهای مختلف به خود آنان سپرده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: طی این طرح با تشکیل گروه‌های پنج نفره همیاران صلح و سازش در ادارات، نهادها، اصناف، مساجد و… تلاش می‌کنیم هر اختلافی که مطرح می‌شود بر اساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع دهیم تا با ریش سفیدی و رویکرد سازش کارانه به صلح منجر شود.

وی گفت: با اجرای این طرح بار عظیم مالی از دوش دولت برداشته می‌شود و دیگر نیازی به تأمین نیروی انسانی، مکان و امکانات نخواهد بود و از ظرفیت‌های خود نهادها و ادارات استفاده می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کمی و کیفی ورودی‌ها به دستگاه قضائی باشیم تا به این ترتیب مردم به خاطر برخی مشکلات کم اهمیت به دستگاه قضایی مراجعه نکنند و آنها را در داخل خود مجموعه حل و فصل کنند.

جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش صبح چهارشنبه با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز، معاونین دادگستری کل استان در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز