خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار اعلام کرد:

غربالگری ۵۳ درصدی قزوینی ها در مقابل کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۳۶۰

۶۵۲ هزار و ۵۱۴ نفر از شهروندان استان قزوین معادل ۵۳ درصد جمعیت استان به صورت غیر حضوری توسط مراقبان بهداشت پایش و غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، پزشکان مراکز بهداشت استان ۱۱ هزار نفر را به صورت حضوری مورد پایش و غربالگری قرار داده اند.

معاون سیاسی استاندار اضافه کرد: با توجه به تاکید مسوولان پزشکی و ابلاغ وزارت بهداشت، پایش و غربالگری شهروندان در برابر ویروس کرونا از طریق غیرحضوری و با استفاده از خط تلفن ۴۰۳۰ انجام می‌شود تا هرچه سریعتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس باشیم.

حبیبی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان، گفت: طی یک ماه اخیر ۲۶ واحد تولیدی استان ۸۳۸ هزار و ۵۸۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح، پوست و ژل تولید کرده اند که از این رقم ۴۲۶ هزار و ۶۸۸ لیتر آن در استان توزیع شد و ۳۷۵ هزار و ۹۱۶ لیتر براساس نظر ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا به استان‌های دیگر ارسال گردید.

وی افزود: یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۸۰ لیتر الکل طبی ۹۶ درصد در ۲ واحد صنعتی استان تولید شد که از این تعداد ۳۸۵ هزار و ۵۰۰ لیتر مصرف استان و ۸۹۰ هزار و ۹۸۰ لیتر براساس نظر ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا به خارج از استان ارسال گردید.

این مسئول بیان کرد: همچنین ۴۷۸ هزار ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد استان تولید و در سطح استان توزیع شده است و ۲۷ کارگاه مربوط به سپاه روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

معاون سیاسی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه تا چهارم فروردین ماه هیچگونه اقامتی در هتل‌ها، میهمانپذیرها و مسافرخانه‌های استان صورت نگرفته است، گفت: براساس تردد شمار جاده‌ای، میزان تردد خودروها در جاده‌های استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد، میزان تصادفات جاده‌ای ۸۱ درصد و میزان مصرف سوخت استان ۶۷ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز