خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خبر داد ؛

خسارت میلیاردی سیلاب به بخش‌های مختلف سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۱۴۳

گفت: بارندگی‌های سیلابی دو روز گذشته به بخش‌های مختلف سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایلنا،عباسعلی ارجمندی گفت: بر اثر این بارندگی ها در بخش راه ها، 65 دستگاه پل و ابنیه در جنوب استان تخریب شده است.

ارجمندی افزود: در بخش کشاورزی هم 193رشته قنات، 43 کیلومتر کانال انتقال آب، 12 کیلومتر لوله انتقال آب و 147حلقه چاه دچار خسارت شده است.

وی گفت: کار امدادرسانی به سیل زدگان در مناطق جنوبی استان به خصوص مناطق تیس، مراد آباد و کُمپ در شهرستان چابهار، ادامه دارد و تاکنون خدمات اولیه برای بیش از 60 خانوار این مناطق ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: از محورهای فرعی مسدود شده در جنوب استان، 10 محور بازگشایی شده و فقط محور فرعی کُتیج به رَمِشک در شهرستان فنوج مسدود است.

ارجمندی گفت: فیبر نوری که در مسیر زاهدان به خاش و اسپکه به نیکشهر بر اثر سیلاب قطع شده بود، رفع نقص شده است. 

                                                  خسارت میلیاردی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بارندگی‌های روزهای سوم و چهارم فروردین ماه و طغیان رودخانه‌ها در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بیش از 401 میلیارد و 553 میلیون ریال به بخش کشاورزی در شهرستان‌های قصرقند، سرباز، نیکشهر، خاش و فنوج خسارت وارد کرد.

غلام حیدر زورقی، آسیب جدی وارد شده به واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی را شامل 6 هزار 137 هکتار اراضی زراعی آبی، هزار و 282 هکتار باغات میوه، 147حلقه چاه، 93 رشته قنات، 55 کیلومتر انتقال آب با کانال و لوله، 5 باب استخر ذخیره آب، 2 ایستگاه پمپاژ، 8 مورد بند و سازه آبخیزداری، 55 واحد دامداری روستایی و 641 راس دام سبک و سنگین عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز