خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد :

قرنطینه‌های خانگی؛ مهم‌ترین عامل جلوگیری از شیوع کرونا است/30 مسموم و 5 فوتی ناشی از مصرف الکل در استان

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۰۹۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد گفت: در حال حاضر مهم‌ترین کار برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در استان مشارکت مردم در قرنطینه‌های خانگی و خارج نشدن از خانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا میرجلیلی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، یزد اکنون به لحاظ میزان ابتلاء در زمینه کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار داشت: برخی بیماران که علائم زیادی ندارند در خانه قرنطینه می‌شوند و این افراد باید اصول بهداشتی را رعایت کرده تا دیگران را بیمار نکنند.

وی بیان داشت: مردم به این امر توجه داشته باشند که افراد بدون علامت هم می‌توانند ناقل باشند بنابراین تنها راه جلوگیری از ابتلاء در خانه ماندن و عدم حضور در اجتماعات و حتی عید دیدنی است.

وی همچنین از مسمومیت بر اثر مصرف الکل در استان خبر داد و افزود: تاکنون پنح جوان کمتر از ۳۰ سال در استان به علت مصرف الکل صنعتی فوت کردند که یک نفر از این تعداد مربوط به شبانه روز گذشته است.

میرجلیلی با بیان اینکه تاکنون یک مورد مرگ مغزی و دو مورد هم مشکوک به نابینایی ناشی از مسمومیت با متانول در استان به ثبت رسیده است اضافه کرد: در حال حاضر مسمومان در بخش آی سی یو بیمارستان‌های شهید بهشتی تفت و شاه ولی بستری و تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد با اشاره به علائم مسمومیت با الکل تصریح کرد: مصرف الکل متانول و  یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده ازآن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد ست.

وی با تاکید بر اینکه مصرف خوراکی الکل هیچ تأثیری در جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا ندارد، عنوان کرد: متاسفانه مسمومیت با الکل تقلبی در استان رو به افرایش است در حالی که فقط استعمال موضعی الکل طبی یا سفید برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا موثر است نه مصرف خوراکی آن.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز