خبرگزاری کار ایران

ذیلایی مطرح کرد:

کاهش ذخیره خونی در کاشان/ نیاز مبرم به گروه خونی O مثبت / اعزام تیم‌های سیار به برخی مناطق استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۰۵۱

مدیر سازمان انتقال خون شهرستان کاشان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد اهدا کنندگان خون بسیار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد رضا ذیلایی با اشاره به کاهش میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در شمال استان اصفهان به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با اعزام تیم های سیار خون‌گیری به مناطقی مانند آران وبیدگل، بادرود، نطنز و اردستان، ارسال پیامک به اهدا کنندگان مستمرخون و انجام تبلیغات به ویژه در رادیو کاشان، خوشبختانه دوباره به سطح مطلوب ومورد نظر در ذخیره خون رسیدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه خونی A مثبت دارای کمترین و O منفی دارای بیشترین  ذخیره حجم خونی در کاشان هستند تصریح کرد: از زمانی که میزان ذخیره خون شمال اصفهان به مرز هشدار نزدیک شد با نامه نگاری به مراکز درمانی در خواست شد تا از انجام عمل های جراحی غیر ضروری خودداری کنند. 

مدیر سازمان انتقال خون شهرستان کاشان با دعوت از مردم جهت اهدا خون در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین روزهای شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: همزمان با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در مرکز انتقال خون کاشان، شهروندان قبل از اهدا خون، ضد عفونی شده وپس از استفاده از ماسک ودستکش توسط پزشک مربوطه معاینه شده و در صورت احراز شرایط لازم خون گیری می شوند.

ذیلایی با اعلام اینکه خون های اهدایی به سایر استان ها جهت مصارف درمانی ارسال می شود  یا آور شد: افرادی که علائمی شبیه به کرونا دارند از مراجعه به مرکز انتقال خون خودداری کنند.

وی اضافه کرد:  در روزهای اخیر با استفاده از دستگاه تب سنج برخی از مراجعان که مشکوک به ویروس کرونا بودند به مراکز در مانی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز