خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مطرح کرد:

گندزدایی روستاهای قزوین با نظارت کارشناسان بهداشت محیط

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۹۵۴

عملیات گندزدایی و ضدعفونی مناطق روستایی استان قزوین باید صرفا با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکرم نجفی اظهار کرد: بنا به ابلاغ دستورالعمل به دهیاری ها، دهیاران در پاکسازی و ضدعفونی روستاها به نکات ابلاغی توسط کمیته بهداشت محیط ستاد مبارزه با ویروس کرونا باید توجه کنند.

 مدیرکل امور روستایی استانداری یادآورشد: همه افرادی که در گندزدایی دخالت دارند الزاما باید مجهز به ماسک ، دستکش و ضرورتا لباس یا کاور از جنس نایلون و پلاستیک باشند.

به گفته نجفی، مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین ماده گندزای محیطی ترکیبات هیپوکلرید سدیم است که نحوه تهیه و استفاده از محلول گندزدای محیطی، تواتر زمانی و واحد متوالی گندزدایی نیز طی دستورالعملی به همه واحدهای تابعه ابلاغ شده است.

 وی ادامه داد: عملیات گندزدایی روستاها باید با آموزش و نظارت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای صورت پذیرد و از پاشیدن ماده گندزدا روی عابر بانک‌ها نیز اکیداً خودداری شود.

این مسئول تاکید کرد: دهیاران دقت داشته باشند که نیازی به گندزدایی سطح معابر و خیابان‌ها نیست.

 مدیرکل امور روستایی استاندار از تلاش‌های دهیاران در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و از آنان خواست به منظور ساماندهی اقدامات و کسب موفقیت بیشتر در مقابله با بیماری کرونا و همچنین جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی آتی، نسبت به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی ابلاغی توسط مدیریت بحران استان توجه کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز