خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد:

هشدار نسبت به بارش باران و تگرگ در خوزستان/ احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۸۶۷

مدیر کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و تگرگ در استان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی اواخر جمعه وارد استان شده و تا روز دوشنبه آینده در استان فعال است.

سبزه زاری افزود: این سامانه بارشی سبب وزش باد متوسط تا شدید، رگبار و رعد و برق و بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات و مواج شدن شمال خلیج فارس می شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در ارتفاعات شمال بین 70تا100، شرق و شمال بین 50تا80 و شمال شرق، شرق و جنوب شرق بین 50تا70 و مناطق مرکزی بین 10تا25 میلیمتر و در بقیه مناطق با شدت کمتر و بارش برف در ارتفاعات شمال شرق و شرق پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: این بارش‌ها سبب سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها می شود.

سبزه زاری گفت: توصیه می شود ضمن مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری و بهمراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز