خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

افزایش نگرانی مردم از شیوع کرونا/ ۸ نفر در گناباد بر اثر کرونا جان باختند/ مخالفت اهالی روستاها با تدفین متوفیان

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۸۲۵

روند صعودی کرونا در گناباد و بجستان باعث نگرانی مردم شده به طوری که اجساد مبتلایان به کرونا در برخی روستاها با مخالفت اهالی جهت تدفین روبرو شده است.

به خبرنگار ایلنا از گناباد، طبق آمار اعلام شده علوم پزشکی شهرستان گناباد در حال حاضر 44 نفر افراد مبتلا به کرونا در محل دانشگاه علوم پزشکی گناباد بستری هستند.

تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا در گناباد و بجستان جمعا به 8 نفر رسیده و آنچه قابل توجه است پراکندگی بیماران نسبت به مناطق و محل زندگی‌شان است.

روند صعودی کرونا در گناباد و بجستان باعث ناراحتی و نگرانی مردم شده به طوریکه اجساد مبتلایان به کرونا در برخی روستاها با مخالفت اهالی جهت تدفین روبرو شده است.

همچنین اهالی فاز 3 شهرک فرهنگیان گناباد در خصوص تصمیم گرفته شده از سوی مسئولان شهرستان مبنی بر اینکه بیماران بهبود یافته کرونایی جهت اتمام دوران نقاهت در مجموعه ورزشی هلال احمر و در قلب سکونت‌گاههای مردمی بستری شوند نیز به این تنش‌های روانی دامن زده است و مسئولان در تلاش جهت راه‌اندازی نقاهتگاه بدون توجه به اعتراضات مردمی به کار خود ادامه می دهند .

جواد صادقی معاون بهداشت‌ دانشگاه علوم پزشکی گناباد در واکنش به تجمع برخی در اعتراض به ایجاد نقاهتگاه در محدوده مسکونی‌شان در روز گذشته گفت: ایجاد نقاهتگاه جزیی از مراحل درمان بیمار کرونایی است.

وی افزود: بیماران کرونا پس از ترخیص از بیمارستان توسط کادر درمان و به صورت ایزوله به محل نقاهتگاه منتقل می شوند و حق خروج را ندارد و تماماً کنترل می شوند و هیچگونه تهدیدی برای مردم به حساب نمی‌آیند.

صادقی تصریح کرد: ویروس کرونا در یک فرد بهبود یافته بسیار کمتر از فرد مبتلا شده ای است که تازه کرونا گرفته، جدای از آن هیچ راهی وجود ندارد که بیمار بهبود یافته بتواند ویروس را در فضا پراکنده کند. عبور و مرور آنان هم که در بیرون انجام نمی شود، از بیمارستان به نقاهتگاه هم به صورت ایزوله و کاملا استاندارد انجام می شود.

با این وجود نگرانی مردم گناباد در مورد شیوع کرونا به حدی است که حتی افرادی که بر اثر ایست قبلی یا موارد دیگر فوت می‌کنند را نیز جزو بیماران کرونایی دانسته و نسبت به تعاملات خود تردید دارند .

امروز هم شاهد تجمع و اعتراضات مردمی در محل فرمانداری گناباد نسبت به راه اندازی مجموعه ورزشی هلال احمر جهت نقاهتگاه بیماران کرونایی بودیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز