خبرگزاری کار ایران

درجمع خبرنگاران مطرح شد:

انجام تست کرونا در 19 نقطه استان/ غربالگری 405 هزار نفر/ مشکوک بودن 507 نفر به کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۶۶۰

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی از غربالگری 405 هزار نفر در سطح استان توسط تیم‌های جمعیت هلال احمر از جهت ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: از این تعداد 507 نفر مشکوک شناسایی و به ماموران شبکه بهداشت معرفی‌شده‌اند.

به گزارش خبرگار ایلنا، هادی موسوی در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اوایل اسفند ماه 98 تا روز دوم فرودین 99 سرنشینان 148 هزار و 679 دستگاه خودرو را در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرها مورد غربالگری و تب سنجی ویروس کرونا قرار داده‌اند.

وی هدف جمعیت هلال احمر را کنترل مبادی خروجی استان از لحاظ وجود علائم کرونا عنوان و اضافه کرد: برابر تصمیم اتخاذ شده در ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، وظیفه غربالگری در خروجی استان به عهده هلال احمر واگذار شده است که تیم‌های هلال احمر روزانه با بهره گیری از  70 نفر پرسنل و185 نفر نجاتگر در این امر مهم  ایفای نقش می‌کنند.

وی به نقاطی که در آن‌ها تب سنجی ویروس کرونا توسط تیم‌های هلال احمر انجام می‌گیرد اشاره کرد و افزود: در19 نقطه استان شامل سطح شهر آذرشهر، سه راهی داشکسن آذرشهر، ورودی شهر گوگان، ایستگاه راه آهن-پلدختر میانه، سه راهی فولاد-عجمی میانه، گلوگاه میانه - زنجان میانه، بین سلماس - تسوج ، میانه - قره اغاج چارایماق، خاروانا ورزقان، ورودی ورزقان - مقابل فرمانداری ورزقان، کردکندی بستان آباد، قره چمن بستان آباد، ورودی شهر- میدان ولایت - شیبلی بستان آباد، ورودی شهر - تبریز - اهر کلیبر، پلیس راه تبریز میانه - عوارضی تبریز، پلیس راه جلفا، گیت روشن آباد خدا آفرین، روبروی پادگان عجبشیر و مرکز شهر عجبشیر روزانه تب سنجی ویروس کرونا توسط نیروهای هلال احمر انجام می‌گیرد و افراد علامتدار شناسایی و ضمن ثبت افراد مشکوک به مراکز درمانی جهت انجام آزمایشات لازم معرفی می‌شوند .

موسوی خاطرنشان کرد: در این 19 نقطه، روزانه با مشارکت 21 شعبه و 45پایگاه، با بهره گیری از 66  دستگاه تب سنجی اقدام به تب سنجی ویروس کرونا مسافران  در مبادی ورودی استان و خروجی شهرها می‌کنند.

وی از هموطنان و هم استانی‌ها خواست، از سفر و دید و بازدید پرهیز  کرده و با عمل به توصیه‌های بهداشتی و  ماندن در خانه، نسبت به قطع زنجیره ویروس کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز