خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت وگو با ایلنا :

زمانی به وضع مطلوب می‌رسیم که نامگذاری های سالانه برای تحرک اقتصادی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۴۱۶

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید باید تلاش کرد تا به یک تحرک و تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال دست یافت.

داود محمدی در گفت گو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: از عمده مشکلات اساسی کشور حوزه اقتصاد و اشتغال است شاید در این یک دهه اخیر نامگذاری هایی که از سوی رهبری صورت گرفته در راستای ایجاد تحرک اقتصادی و اشتغال بوده است و گام های موثری در این حوزه برداشته شده است، اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب اقتصادی فاصله زیادی داریم.

 نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در نامگذاری شعار امسال باید یک جهشی در تولید اتفاق بیفتد به این معنا که یک انقلاب و یک کار جهادی در عرصه تولید رقم بخورد تا بتوانیم مشکلات این حوزه را حل و فصل کنیم  و با یک  کار عادی، متداول و متعارف این امر میسر نمی شود و نمی توان به هدف رسید.

محمدی ادامه داد: به منظور عملیاتی شدن شعار امسال باید قوای سه گانه با همدلی و هم افزایی در این راستا گام بردارند به نحوی که انسجام و فرآیند  بستر سازی آنها  باعث شود به یک جهش مطلوب  در حوزه تولید دست یافت و بخشی از معضلات امروز را حل و فصل کرد.

وی عنوان کرد: امروز جوانان زیادی در کشور جویندگان کار هستند که اینها همه سرمایه و فرصت ما هستند که می توان با ایجاد زمینه برای تحرک بیشتر در بخش اقتصاد و اشتغال مقدمات را فراهم کرد و از ظرفیت و انرژی های قشر جوان که آینده کشور را به دست دارند در راستای جهش تولید استفاده کرد و این موضوع نیازمند توجه جدی و ویزه است توجه شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی است، سرمایه گذار و تولید کننده معمولا به جایی مراجعه می کند که از جهت پیگیری مسائل اداری، رفع موانع  و چالش های اداری با استقبال مواجه باشد و سرعت عمل در طی مراحل اداری و قانونی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، بنابراین باید به ظرفیت های استان در این زمینه توجه ویژه داشت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان قزوین قطب کشاورزی کشور است  و در صنایع تبدیلی هم ظرفیت هایی دارد و در تولید گوشت سفید و تخم مرغ هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و همگی این ظرفیت ها را می توان برای ایجاد تحرک در حوزه اقتصاد و اشتغال به کار گرفت.

محمدی در پایان یادآور شد: توجه به بخش معادن مهم تر است زیرا ظرفیت عظیمی از معادن در استان و در کشور وجود دارد، اما متاسفانه این ظرفیت در کل کشور مغفول واقع شده است و کمتر از 20 درصد معادن کشور اکتشاف، شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته شده که در این زمینه هم اقدامات لازم باید صورت بگیرد تا حرکت و تحولی در تولید و اقتصاد به وجود بیایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز