خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد:

توزیع ۴۰۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر اصفهان/ تخصیص بودجه ۷۷۵ میلیارد ریالی برای مقابله با کرونا /تعطیلی مراکز خرید تا 15 فروردین

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۴۱۵

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: با توجه به وضعیت خاص استان اصفهان و اینکه از جمله هشت استان دارای شرایط خاص است باید بودجه بیشتری برای مقابله با کرونا به این استان اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت اله غلامی اظهار کرد: ۴۰۰ هزار بسته معیشتی ویژه اقشار آسیب پذیر استان با همکاری اتاق بازرگانی استان اصفهان تهیه شده است که طی دو روز آینده با کمک بهزیستی و دستگاه‌های حمایتی جامعه هدف مشخص خواهد شد و در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با اشاره به گلایه مردم از نحوه توزیع اقلام بهداشتی، اظهار کرد: کمیته ای با محوریت معاونت پیشگیری دادگستری اصفهان برای تخصیص و توزیع این اقلام شکل گرفته است. این کمیته بر نحوه توزیع عادلانه و همچنین یک نواختی قیمت ها در سطح استان نظارت و فعالیت های خود را دنبال می کند.

غلامی ادامه داد: در خصوص تمدید مرخصی زندانیان استان بعد از ۱۵ فروردین و بررسی شرایط در آن مقطع زمانی تصمیم گیری می شود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی و فعالیت بیش از پیش پیک های موتوری، با رایزنی با ستاد ملی سهمیه بنزین ویژه ای برای این موتورها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده برای مبارزه با کرونا در سطح کشور، گفت: از این میزان تا کنون ۷۷۵ میلیارد ریال به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

غلامی گفت: با توجه به وضعیت خاص استان قرار شد پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات بیشتر صورت پذیرد و با توجه به اینکه استان از جمله هشت استان دارای شرایط خاص است باید درصد ویژه ای به این استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: تمامی فروشگاهها و مراکز تجاری به جز فروشگاههای توزیع کننده مواد خوراکی و مایحتاج اولیه مردم و لوازم بهداشتی و درمانی در این هشت استان تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان و ظرفیت شورای تامین استان بمنظور ضمانت اجرایی این مصوبه اقدامات لازم را در دستور کار دارند و با متخلفان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ارائه گزارش مراکز غربالگری در ورودی ها و خروجی‌های استان، خاطر نشان کرد: این کنترل‌ها بیش از پیش در ۱۴ ایستگاه اصلی و ۶۸ ایستگاه فرعی به ویژه در شهرستان های اصفهان،کاشان، آران و بیدگل و اردستان با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

غلامی اضافه کرد: مدارک کلیه رانندگان خودروهای دارای بیمار یا مشکوک به کرونا در این مراکز اخذ خواهد شد و پس از مراجعه به مراکز درمانی و دریافت تائیده از مراکز درمانی این مدارک عودت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تعطیلی مراکز تجمع از جمله پارک ها، گفت: تابلوی ورود ممنوع به کلیه پارک های سراسر استان توسط شهرداری ها و از جمله شهرداری اصفهان نصب و کلیه مراکز تفریحی از جمله حاشیه زاینده رود و ناژوان در شهر اصفهان و سایر مراکز تفریحی در سایر نقاط استان تعطیل و از هرگونه ورودی به این مراکز ممانعت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ضمن نصب علامت پارک ممنوع در حاشیه زاینده رود و پارک ها، پلیس نسبت به جریمه رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد.

غلامی با اشاره به راه اندازی استودیو کرونا توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: این استودیو در ۲ بخش صبح و عصر در خصوص بیماری کرونا اطلاع رسانی و به شبهات و مشکلات مردم پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی در خصوص تعیین شدن وزیر اقتصاد و دارایی به عنوان معین استان، گفت: از این ظرفیت در جلب اعتبارات لازم و رفع مشکلات استان بیش از پیش بهره گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز