خبرگزاری کار ایران

موسایی خبر داد:

تمامی فعالیت های غارنوردی قشم متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۳۱۵

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از غارها به دلیل ساختار دمایی، رطوبت موجود و فقدان نور به عنوان ذخیرگاه ویروس ها یاد کرد و از توقف تمامی فعالیت های غارنوردی در این منطقه تا پایان بحران کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم، محمد سعید موسایی باغستانی با اشاره به فعالیت این هیات در راستای حفظ ژئوسایت ها، تحت مدیریت ژئوپارک جهانی قشم،عنوان کرد: از آنجا که سازمان منطقه آزاد قشم و همه مدیریت های وابسته در تلاش‌اند تا سطح ایمنی جامعه در مقابل کروناویروس را بالا ببرند بنابراین حفظ سلامت افراد به مهم ترین اولویت ما بدل شده هرگونه فعالیتی در حوزه غارنوردی در این منطقه را متوقف کرده ایم.

وی بر ارتقای ایمنی و سلامت افراد و به ویژه نسل آینده تاکید کرد و افزود: محیط غارها با دمای پایین، رطوبت، فقدان نور، کمی گردش هوا و تغییر دما، بهترین مکان برای رشد و زنده نگه داشتن باکتری ها و ویروس هاست و حضور افرادی که ناقل خاموش هستند در این اماکن، موجب حفظ این ویروس و انتقال آن به غارنوردان دیگر و چه بسا نسل های آینده خواهد شد.

 موسایی ادامه داد: اگر گفته ها در خصوص انتقال کروناویروس از خفاش به انسان نیز صحت داشته باشد، حضور در این اماکن می تواند با آلوده کردن موجودات غارزی این چرخه را تشدید کند.

به گفته وی با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی و به ویژه با شهرتی که غارنمکی قشم دارد، درصورت عدم پیشگیری از حضور گردشگران در این منطقه، نه تنها امکان انتقال بیماری کووید 19 به سایر گردشگران و غارنوردان وجود دارد، احتمال ماندگاری این ویروس در محیطی با شرایطی مطلوب و در نتیجه حفظ و انتقال آن به نسل های آینده نیز وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ساختار ویروس کرونا به گونه ای است که نمک موجب از بین رفتن آن نشده و شایعاتی مبنی بر قدرت ضدعفونی نمک در برابر این ویروس کاملا نادرست و غیرعلمی است.

موسایی از غارنوردان، طبیعتگردان، کوهنوردان و همه علاقمندان به بازدید از آثار طبیعی خواست تا پایان این بیماری پاندمیک از برگزاری تور و بازدید از غارها صرف نظر کنند.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم کشور و جهان گفت: در شرایط بحرانی پیش آمده، ایمن ترین مکان برای ما و خانواده های‌مان خانه است. با در خانه ماندن زنجیره انتقال را بشکنیم و با این اقدام به حفظ جان خود و کادر درمان کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز