خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ایلنا خبر داد ؛

در شبانه روز گذشته ۶ بیمار به آمار مبتلایان کرونا در اردبیل اضافه شد/ ۳۴ بیمار تاکنون جان باختند

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۲۷۶

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲۴ گذشته ۶ بیمار به آمار مبتلایان کرونایی این استان اضافه شد.

افشین فتحی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آمار بیماری کرونا طی 24 ساعت گذشته در استان اردبیل، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد دیگر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که با احتساب به موارد قبلی ۲۷۰ مورد مثبت قطعی کرونا داریم.

وی با اشاره به فوت ۴ بیمار در استان بر اثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: با احتساب ۳۰فوتی قبلی تاکنون ۳۴مورد فوتی داشته‌ایم.

فتحی ادامه داد: موارد بستری فعلی ما ۳۲۹نفر است که نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است.

وی از احداث 2 نقاهتگاه برای بیماران زن و مرد در استان خبرداد و گفت: این نقاهتگاه ها از روز گذشته راه اندازی و بیمار پذیرش می‌کنند. نقاهتگاهی برای آقایان با ۱۵۶ تخت و برای خانم ها نیز نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی در نظر گرفته شده است که مقداری از فشار کاری کادر درمان بیمارستانهای استان را در این شرایط سخت کاهش میدهند.

فتخی عنوان کرد: طبق برآوردی که داشتیم احتمال می رفت از دوم و سوم فروردین ماه سیر صعودی منحنی بیماری کاهش یابد ولی به دلیل خریدها و دید و بازدیدهای مردم استان  برآورد ما این است پنجم تا هفتم فروردین ماه یک پیک داشته باشیم و بعد از آن اگر مردم با رعایت کردن و ماندن در منزل ؛ بعد از ۲ هفته این بیماری به سیر نزولی می‌رسد و این بیماری در استان کنترل خواهد شد در غیر این صورت و بعد از تعطیلات ایام نوروز کنترل این بیماری با بازگشایی ادارات  دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز