خبرگزاری کار ایران

ایلنا از زنجان گزارش می‌دهد ؛

کرونا در کمین میهمانان نورزوی در دید و بازدید‌های عیدانه/ قزلباش : هنوز خطر واقعی کرونا‌ویروس به مردم گفته نشده/شهروندان نگران:از مسئولان بعید است نتوانند جلوی ورود و خروج مردم را بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۲۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،با اشاره به اینکه نگرانی ما از دید و بازدید های عید است، گفت: بهتر است مردم به صورت مجازی و تلفنی عید را به دوستان و آشنایان خود تبریک بگویند زیرا در روزهای اخیر با کمبود کادر درمانی در بیمارستان های استان مواجهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،  با افزایش 35 موردی مبتلایان به بیماری کووید 19 طی 24 ساعت گذشته در سطح استان، آمار مبتلایان به این بیماری به 366 نفر رسید.این در حالی است که بسیاری از شهروندان زنجانی طی تماس تلفنی با دفتر خبرگزاری ایلنا در استان  با اشاره به نگرانی خود از جولان خودروهایی با پلاک‌های غیر بومی در زنجان و اجاره سوئیت‌ها در روزهای منتهی به سال 98 ، گله مندند.

این روزها شهر زنجان از تردد خودروهایی با پلاک‌های غیر بومی در منطقه گردشگری گاوازنگ و مسافرت‌های درون شهری  برخی مردم برای بجا آوردن رسم دید و بازدید در  نوروز ، خسته است. خسته از کرونایی که همه را به تنگ آورده است، اما از آن بدتر بی‌توجهی بسیاری از شهروندان بومی وغیر‌بومی به توصیه‌ بهداشتی « در خانه بمانیم »است.

از مسئولان بعید بود نتوانند ورود وخروج مردم را کنترل کنند

مصطفی یکی از شهروندان زنجانی در گفت وگو با ایلنا از بی‌انگیزگی نیروی انتظامی ، دولت و سایر مسئولان در کنترل  شهر   و تردد غیر ضروری درون و برون شهری مردم به شدت انتقاد می‌کند و می‌گوید :  از مسئولان  ملی و استانی خیلی بیشتر از این حرف ها انتظار داشتیم چون در بسیاری مواقع پلیس ، نیروی انتظامی و نهادهای دیگر  از پس کنترل اوضاع  در شرایط بحرانی خیلی خوب  برآمدند  و در اندک  ساعتی همه را متفرق  کردند اما چگونه است که در شرابط فعلی از انجام چنین کاری بر نمی آیند و نمی توانند مردم را مجبور به خانه نشینی کنند. کاری که تمام دنیا در حال حاضر با کمک پلیس در حال انجام دادن آن هستند.

یک زن خانه‌دار زنجانی نیز  با اشاره به اینکه مردم زنجان به دلیل حجب و حیایی که دارند زیاد دنبال  مطالبات خود  نیستند، به ایلنا می گوید : با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در زنجان  بسیار نگرانم که خودم یا عزیزانم به آن مبتلا شویم. چرا دولت با پرداخت حداقل دوماه حقوق به قشر ضعیف و یا جریمه کردن افرادی که بیخودی با ماشین در جاده‌ها و  شهرها  تردد می‌کنند جلوی شیوع بیشتر این بیماری را نمی گیرد. مگر جان مردم برای مسئولان ما هیچ ارزشی ندارد؟ پس چرا هنوز برخی از ما به بهانه اینکه فلان شهر زادگاه مادری مان است و  خانه وکاشانه مان در آنجاست از شهر های محل سکونت شان به شهر  و دیار مادری خود می رند و در خانه‌شان نمی‌مانند. 

فاطمه اضافه می کند : وقتی به همسایه‌مان اعتراض می‌کنم که چرا در این شرایط مهمان به خانه‌تان رفت وآمد می‌کند می گوید خانه خودم است ، ما که جایی نمی رویم اینها هم که می‌بینی دختر و پسر و عروس و داماد  و نوه‌هایم هستند که هیچکدام هم کرونا ندارند. در صورتی که در خانه ماندن یعنی نه کسی برود نه کسی بیاید تا این ویروس لعنتی از این شهر و دیار و مملکت برود.

کاهش ۷۰ درصدی تردد‌ها نسبت به سال گذشته

این در حالی است که  رئیس پلیس راه استان زنجان، از کاهش تردد در محورهای استان خبر داده و می‌گوید : این کاهش تردد برای امروز در مقایسه با دوم فروردین سال‌گذشته حدود 70 درصد برآورد می‌شود.

سرهنگ عباس مظفری، کاهش تردد در روزهای گذشته را نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته حدود 50 درصد اعلام و تصریح کرد: در کل می‌توان گفت تردد در محورهای استان روان است.

فتح الله حقیقی استاندار زنجان هم پیشگیری و آموزش را برای مقابله با بیماری کرونا بسیار مهم دانست و گفت: در زمینه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم است و لازم است اعتبارات ویژه برای این دانشگاه به منظور تجهیز بیمارستان‌ها و تامین داروی مورد نیاز بیماران در نظر گرفته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز  در این خصوص گفت: ۱۰۴ نیروی داوطلب و پرسنل هلال احمر استان زنجان برای تست کرونا ویروس به روش تب سنجی و اطلاع رسانی به مردم به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس در مبادی ورودی استان در پست بازرسی سلامت مستقر هستند.

شهرام میرزایی تاکید کرد: 6 هزار و 840 نفری که تب سنجی شده اند، 78 نفر دارای علائم کرونا به مراکز درمانی در استان زنجان ارجاع داده شدند و مابقی نیز بدون علامت تشخیص داده شدند.

وی تاکید کرد: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاهاست و جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز همه توان تجهیزات و نیروها به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس بکار بسته و شبانه روز در تلاش است. 

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از عموم مردم خواست؛ به منظور ریشه کنی ویروس کرونا درخانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهرها حتی جاده ها خودداری کنند.

                                                 هنوز  خطر واقعی کرونا ویروس به مردم گفته نشده

به گفته پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم هنوز  خطر واقعی کرونا ویروس به مردم گفته نشده است و مردم هم رعایت نمی کنند و این یکی از مشکل های  رایج امروز جامعه است.

قزلباش،  با اشاره به اینکه نگرانی ما از دید و بازدید های عید است، گفت: بهتر است مردم به صورت مجازی و تلفنی عید را به دوستان و آشنایان خود تبریک بگویند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه کرونا ویرس با انتشار قطرات بزاق و لمس کردن منتقل می شود، افزود: احتمال آلودگی 20 درصد از کادر درمانی بیمارستان ها به کرونا ویروس وجود دارد.

وی، با بیان اینکه با کمبود کادر درمانی در بیمارستان های استان مواجه هستیم، گفت: آموزش و به کارگیری دانشجویان رشته های مختلف، درخواست نیرو از شرکت ها، به کار گیری مجدد بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزایش ساعت کاری نیروهای ساعتی دانشگاه علوم پزشکی و... از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کمبود شدید کادر بیمارستان های استان بوده است.

قزلباش، با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در هفته  اول فروردین ماه زنجان بیشترین بیمار کرونایی را داشته باشد، یادآور شد: در کل استان 1000 تخت برای بیمارن کرونایی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه 400 تخت در بیمارستان ولیعصر (عج) برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها میزان توزیع تخت و بیماران هم خوانی ندارد.

گزارش : زهرا ملابابایی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز