خبرگزاری کار ایران

شکیبا در گفتگو با ایلنااعلام کرد:

تا کنون 16 نفر براثر مبتلا به کرونا در کرمانشاه فوت شده اند

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۱۴۲

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اظهار کرد : در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست پنج نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۶۸ نفر رسید که ۱۶ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، محمدابراهیم شکیبا تصریح کرد : از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۸۴۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۷۲۵ نفر از آنان ترخیص شده اند.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۰۴ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار ۷۵ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۲ نفر در اسلام آبادغرب، ۳۴ نفر در سنقر، ۱۹ نفر در کنگاور، پنج نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، هشت نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، پنج نفر در پاوه و چهار نفر در سرپلذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی  با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است، بیان کرد : از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

شکیبا عنوان کرد: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

این مقام مسئول اذهان نمود : بیش از ۵۰ درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان‌های پرخطر داشتند و یا به این استان‌ها مسافرت کرده اند.

وی گفت: از مردم می خواهیم که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان های کشور باشند.

شکیبا ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ درصد مردم استان به منظور مقابله با کرونا با دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی همکاری دارند و توصیه های بهداشتی را جدی می‌گیرد.

مسئول بحران کرونا در کرمانشاه اعلام کرد : با این حال هنوز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم جامعه توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند و رفتارهای پرخطر در رابطه با شیوع بیماری کرونا انجام می دهد.

وی گفت : احتمال اوج گیری کرونا در ایام تعطیلات وجود دارد مردم باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز