خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

مردم در خانه بمانند تا چرخه شیوع کرونا متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۸۱۶

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طبق گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مجموع مدیران و مسئولان استان و کادر درمان به واقع همت بخرج دادند، تا بیماری کرونا در البرز کنترل شده باشد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان، که در اولین روز از فروردین ماه ۹۹ برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی سالی پر خیر و برکت و همراه با تندرستی برای تمامی مردم و همچنین اعضای جلسه، افزود: امید است تمامی آرزوهای بسیار خوبی که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب ترسیم کرده اند برای آینده کشور، امسال شروع تحقق فزاینده و بالنده این گام از انقلاب باشد.

وی با عنوان اینکه امروز در پیام نوروزی، کلید واژه اصلی بیانات مقام معظم رهبری نیز "جهش تولید" بود، گفت: در سال ۹۸ علیرغم وقوع حوادث ناگوار در کشور، رخدادهای بسیاری نیز باعث شد مردم هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و بواسطه این امر وفاق، اتحاد، دوستی ها و همدلی ها افزایش یافت.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به آیه «انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هیچ قومی و «ملّتی» را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند، گفت: طبق گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران استان از جمله سپاه پاسداران، دستگاه امنیتی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و مجموعه بهداشت و درمان و تمامی اعضای ستاد و زیرمجموعه آنها به واقع همت بخرج دادند، تا بیماری کرونا در البرز کنترل شده باشد.

وی افزود: البرز در سال ۹۸ توفیقات ارزشمندی در حوزه های رونق تولید و مشارکت اقتصادی، به ثمر رسیدن پروژه های معطل مانده و بزرگ عمرانی، بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی که می توانست به توسعه اقتصادی استان و کشور کمک کند، رقم خورد.

استاندار البرز اضافه کرد: یک نمونه بسیار مهمی از دستاوردهای استان در راستای تولید را می توان اتحاد و انسجام برای تولید مواد ضدعفونی کننده، دارویی و بهداشتی برای مقابله با کرونا بیان کرد، چراکه مجموعه البرز و بویژه تولیدکنندگان خدمت بزرگی به کشور کردند.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور، گفت: تمامی مسئولان استان در حوزه های اجرایی، قضایی و مقننه، به تاسی از راهبردی که در کشور تدوین شد، در این شرایط که همه در خانه ها بسر می برند، اکنون تشکیل جلسه داده ایم.

شهبازی افزود: در این نشست روسای اتاق های اصناف شهرستان ها نیز حضور دارند و از تمامی تلاش هایی که در طول سال داشته اند قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به سرعت بالای شیوع کرونا در جهان، عنوان کرد: در کشور چین با همراهی مردم شیوع این ویروس متوقف شد.

وی افزود: ولی در مجموع کرونا در کشور و بویژه برخی استان ها رشد فزاینده دارد و روند شیوع همچنان ادامه دارد، مردم باید رعایت کنند چراکه به صورت مستمر از رسانه های مجازی، مکتوب و صدا و سیما هشدارهای لازم داده می شود.

شهبازی با بیان اینکه شرایط قرنطینه سخت است ولی راهی جز این نیست چراکه متخصصان و پزشکان به این باور رسیده اند، ادامه داد: حتی نماز جمعه که یک فریضه واجب است، برگزار نشد و بسیاری از زندانیان آزاد شدند و مجلس نیز جلسه تشکیل نداد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید پای کار باشند و تغییر رفتار بدهند، گفت: اصناف عادل و منصف البرز همواره پای کار بوده اند و امروز هم در این نشست دعوت شدند تا از آنها برای توقف فعالیت های غیرضروری کمک بگیریم چراکه کاهش تردد موجب قطع زنجیره شیوع می شود و بسیاری از پویش های مقابله با کرونا در این حوزه شکل گرفته است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه پس از دستور مقام معظم رهبری نیروهای نظامی و انتظامی با جدیت بیشتری برای مقابله با کرونا پای کار آمدند، افزود: به این سمت می رویم که فروشگاه های بزرگ استان می توانند با رعایت اصول کامل بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند.

وی اضافه کرد: برای اینکه باید این روند متوقف شود، امکان دارد که از ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری جلوگیری شود.

شهبازی گفت: طی بازدیدی که از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان داشتم، غربالگری و سنجش تب به خوبی صورت می گیرد، این امر باید به صورت ۲۴ ساعته اجرایی شود.

وی افزود: در بحث نقاهتگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و سپاه پاسداران همراهی بسیار خوبی داشت.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت همراهی و تعامل بیشتر از سوی اصناف برای مقابله با کرونا، عنوان کرد: اکنون کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و دولت در این راستا به طور کامل پای کار است و مردم با ماندن در خانه های خود به این روند کمک کنند.

وی گفت: هیچ هتل و اقامتگاهی مهمان نپذیرد و همه با ماندن در خانه های خود چرخه شیوع کرونا را متوقف کنند.

شهبازی با اشاره به مطلبی دروغین در خصوص ساوجبلاغ افزود: دستگاه قضا در این راستا همراهی های لازم را دارد که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: به طور قطع نیروی انتظامی همکاری لازم را برای خلوت شدن خیابان ها و کمتر شدن تردد خواهد داشت ولی تاثیر همراهی اصناف در این روند غیر قابل انکاری است.

استاندار البرز گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری هرکاری که برای شیوع کرونا صورت گیرد، سیئه و هر اقدامی که مانع آن شود حسنه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز