خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد :

49 نفر دیگر هم به مبتلایان کرونا در یزد اضافه شدند/ تعداد مبتلایان 589 نفر

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۷۷۳

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد گفت: با افزایش 49 نفری بیماران کرونا در استان یزد، تعداد افراد مبتلا شده به این بیماری در یزد به 589 نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، به این ترتیب و با توجه به اینکه تا ظهر دیروز 540 نفر در استان یزد به این بیماری مبتلا شده بودند، آمار مبتلایان کرونا در استان یزد به 589 نفر رسید.

نکته مهم در ارتباط با این آمار در استان یزد صعودی بودن آن است به گونه‌ای که در طول روزهای گذشته هر روز تست تعداد قابل توجهی مبتلای جدید مثبت اعلام می‌شود به طوریکه روزانه تقریبا 40 نفر با آمار مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود.

با توجه به این افزایش صعودی آمار، همچنان افراد زیادی هستند که هر روز از منزل بیرون می‌روند و به این ترتیب تلاش برای حضور همگانی در منزل و قطع زنجیره شیوع این بیماری را با مشکل مواجه می‌کنند.

ابراهیم سلمانی؛ سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۸۹ نفر در این استان مبتلا به بیماری شدند که از این تعداد ۴۹ نفر مروبط به شبانه روز گذشته است .

وی افزود: تاکنون هزار و ٨٧٧ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه هزار و ١٩٤ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد ادامه داد: یزد از نظر تعداد نمونه‌های مثبت به نسبت جمعیت، در میان ۳۱ استان کشور هم‌ اکنون در رتبه نهم قرار دارد .

این مسئول اضافه کرد: از شهروندان انتظار می‌رود از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و نیز سفر خودداری کنند و برای کاهش ابتلا به بیماری در خانه بمانند.

سلمانی تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس، تنها راهکار مبارزه با شیوع آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز