خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

کلاف سردرگم کالاهای احتکار شده بهداشتی در هرمزگان/ دیوان سالاری اداری بلای جان کادر درمانی در مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۵۶۴

با اینکه روزها از کشف اقلام بهداشتی احتکار شده در هرمزگان می‌گذرد اما هنوز این کالاها به دست دانشگاه علوم پزشکی استان نرسیده و متولیان امر در انتظار حکم قضایی برای تحویل آن به این سازمان هستند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، همزمان با اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر مشاهده کیس‌های مبتلا به بیماری کرونا و شروع جدی مبارزه کشور برای مقابله و جلوگیری از اپیدمی این ویروس که باعث جان باختن صدها تن از هموطنان شده است، ویروسی خونخوار و بی‌رحم‌تر در برخی انسان‌نماها شروع به رشد و نمو کرد که باعث احتکار اقلام بهداشتی ضروری برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کوئید 19 می‌شد که این امر بحران کمبود اقلام بهداشتی در کشور را تشدید ‌کرد.

در همین راستا قوه‌قضائیه برای مقابله و برخورد جدی با احتکارکنندگان وارد عمل شد. طبق دستور تعزیرات حکومتی اقلام بهداشتی کشف شده باید بدون هیچ فوت وقتی در چرخه استفاده مردم و کادر درمانی قرار گیرد که بر اساس سازوکارهای تعیین شده، این کالاها با ارجاع به دانشگاه علوم پزشکی بنا به صلاح دید این سازمان، در مراکز درمانی و بهداشتی و سایر مراکز، مورد استفاده عموم مردم و کادر درمانی قرار خواهد گرفت.

هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبود و با همت نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات استان، هزاران قلم از لوازم بهداشتی احتکار شده کشف شد که در این میان می‌توان به 12 هزار ماسک و گان یک بار مصرف، 237 هزار دستکش و 106 هزار لوازم بهداشتی و ضدعفونی و...، اشاره کرد اما عدم اطلاع‌رسانی صحیح از سرگذشت کالاهای کشف شده سبب ایجاد شایعات بسیاری در بین مردم شد که در این میان سوء استفاده افراد مغرض، دامن زدن به  شایعات و بی اعتمادی نسبت به سیستم اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای استان را در پی داشت.

در همین راستا برای شفاف‌سازی و پیگیری اقلام بهداشتی کشف شده خبرنگار ایلنا به سراغ متولیان رفت. در ابتدا موضوع را در گفت‌گو با «دکتر فاطمه نوروزیان» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در میان گذاشتیم که وی اعلام کرد اطلاعی از سرگذشت این اقلام در دست نیست و از این مجرا لوازم بهداشتی در اختیار علوم پزشکی استان قرار نگرفته است.

باید خاطرنشان کرد؛ عموما بازرسین سازمان صمت و نیروی انتظامی متولی کشف کالاهای احتکار شده هستند که پس از تشکیل پرونده در اداره‌کل تعزیرات استان، باید طبق حکم این سازمان کالاها را به علوم پزشکی تحویل و صورتجلسه آن به تعزیرات ارسال شود.

در این مرحله با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان شد که بازرسین این اداره‌کل موفق به کشف یک محموله دست‌کش لاتکس (9 هزار جفت) شده‌اند که با پلمپ انبار آن در انتظار حکم از سوی تعزیرات استان هستند.

از سوی دیگر، با پیگیری‌ از نیروی انتظامی استان مشخص شد کالاهایی که از این مجرا کشف شده‌اند درانتظار حکم قضایی برای تحویل و توزیع به علوم پزشکی هستند و همچنین کشفیات اینگونه اقلام در شهرستان‌ها با هماهنگی‌های لازم به مراکز بهداشتی شهرستان تحویل داده شده‌اند.

این درحالی است که طبق گفته اداره‌کل تعزیرات استان، با توجه به شرایط حساس پیش آمده سعی شده تا بوروکراسی اداری در تحویل اقلام بهداشتی و حفاظتی به حداقل برسد. حال اینکه روزها از کشف این اقلام گذشته و هنوز تحویل و توزیع آن به علوم پزشکی صورت نگرفته است و مجریان امر در انتظار حکم قضایی برای تحویل آن هستند.

باتوجه به حساسیت موضوع در شرایط کنونی که حتی کادر درمان نیز به دلیل کمبود لوازم محافظت کننده، از گزند کرونا ویروس در امان نمانده‌اند و یادآوری این نکته که در سطح شهر مردم با کمبود جدی در تهیه لوازم بهداشتی برای حفاظت از سلامتی خود مواجه هستند و اقلامی هرچند محدود می‌تواند تاثیر بسزایی در کنترل اپیدمی این ویروس داشته باشد، پیگیری سرنوشت کالاهای کشف شده اهمیت ویژه‌ای به خود گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز