خبرگزاری کار ایران

رضوانی خبر داد:

غربالگری 81 درصد مردم گیلان در مورد ابتلا به بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۵۳۹

جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: 81 درصد مردم گیلان در مورد ابتلا به بیماری کرونا غربالگری شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از 17 اسفند تاکنون بیش از 2 میلیون  نفر از جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری گیلان غربالگری شدند.

رضوانی با اشاره به اینکه اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامت شهروندان درون خانه های‌شان در دست داریم افزود: جمعیت 3 شهرستان آستارا، ماسال و سیاهکل بصورت کامل غربالگری شدند.

وی اضافه کرد: بیش از 95 درصد جمعیت شهرستان‌های املش، رودسر غربالگری شدند.

جانشین معاون بهداشتی دانشگاه‌علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: بررسی نتایج نشان می دهد، خوشبختانه 77 درصد جمعیت که غربالگری شدند مشکلی نداشتند.

رضوانی تصریح کرد: 18درصد از جمعیت غربالگری شده، نیازمند استراحت و مراقبت در خانه هستند که لازم به آنها یادآوری شد.

وی همچنین از آمار 4 درصدی ارجاع مردم به بیمارستانها خبر داد و افزود: این گروه، افرادی بودند به شدت بیمار بودند و می توانستند بیماری را به دیگران انتقال دهند.

جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پایان غربالگری چند شهرستان باقیمانده طی چند روز آینده گفت: پایان غربالگری، پایان کار نیست و قدم بعدی پیگیری وضعیت سلامتی بیماران کرونای است که پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

 رضوانی افزود: تا پایان دوره انتقال، روزانه وضعیت سلامتی این افراد با استفاده از شماره های تماس آنها پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز