خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره بهزیستی بندرعباس مطرح کرد:

کودکان کار آسیب‌پذیرترین قشر در ابتلا به کرونا/ ساکنین خیابان‌ها مراکز خطر شیوع کرونا/ تلاش بهزیستی برای پیشگیری از ابتلا مددجویان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۵۰۸

سرپرست اداره بهزیستی بندرعباس با بیان اینکه کودکان کار آسیب‌پذیرترین قشر در مقابله با کرونا هستند به تشریح اقدامات این سازمان برای جلوگیری از ابتلا مددجویان به ویروس کوئید 19 پرداخت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ابتلا تعداد کثیری از هموطنان به ویروس کوئید19، دغدغه‌های بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است. در این میان، کودکان کار و خیابانی، کارتن خواب‌ها و معتادین متجاهر به عنوان یکی از اقشارآسیب‌پذیر جامعه در ابتلا و انتقال این بیماری محسوب می‌شوند زیرا که این قشر عموما از آگاهی کافی در خصوص جلوگیری و مقابله با این ویروس  برخوردار نیستند و همچنین با توجه به فقر مالی این گروه، امکان تهیه اقلام بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا برای آنها دشوار خواهد بود.

رسیدگی و کمک به این قشر در جهت مقابله و جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس، نیازمند همت همگانی است که در این میان می‌توان از سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای متولی اصلی و مهم در راستای مهار این اپیدمی در کودکان کار و  قشر آسیب‌پذیر نام برد.

در همین راستا «افسانه پور محمود» سرپرست سازمان بهزیستی بندرعباس، به تشریح عملکرد سازمان در جهت  آگاه‌سازی و مراقبت از مددجویان در این شهرستان پرداخت و بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا، این اداره اقدامات مثمر ثمری در راستای اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا واجرایی کردن مصوبات آن در سطح شهرستان، با هدف پیشگیری از ابتلا به این بیماری کرونا و حمایت از جامعه هدف تحت پوشش و مقیم در مراکز اقامتی این نهاد انجام داده است.

وی تشریح کرد: بهزیستی بندرعباس دارای مراکز متعدد اقامتی جهت نگهداری از کودکان ایتام و بد سرپرست، شیرخوارگاه، مرکز کودکان خیابانی، خانه‌های نگهداری کودکان و نوجوانان، کمپ‌ها، خانه سالمندان، مراکز شبانه‌روزی مراقبت از معلولین ذهنی و ... است.

کودکان کار آسیب‌پذیرترین قشر در ابتلا به کرونا/ ساکنین خیابان‌ها مراکز خطر شیوع کرونا/ تلاش بهزیستی برای پیشگیری از ابتلا مددجویان

سرپرست سازمان بهزیستی بندرعباس ادامه داد: برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس و مراقبت و اطلاع‌رسانی به اشخاصی که ما متولی آنها هستیم تمهیدات و پیشگیری‌های لازم را در همه مجموعه‌ها، با توجه به ساختار و نوع مددجویانی که در این واحدها نگهداری می‌شوند به کار بسته شده است.

وی عنوان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به ضدعفونی و گندزدایی مراکز با استفاده از مواد ضدعفونی کننده و پاک کردن تمامی سطوح از آلودگی‌ها، در دسترس قرار دادن اقلام و وسایل بهداشتی جهت استفاده مددجویان در بخش‌های نگهداری، نصب پوسترها و تراکت‌های  اطلاع‌رسانی در تمامی مراکز جهت آگاهی‌رسانی و رعایت بهداشت فردی و ارائه آموزش‌های لازم توسط مربیان مستقر در شیفت‌ها و پرستارانی که در این واحدها مشغول خدمت‌رسانی به مددجویان مقیم هستند، اشاره کرد.

پورمحمود اذعان داشت: همچنین برای کودکان کار و خیابانی که در سطح شهر مشغول فعالیت هستند نیز تدابیری اندیشیده شده است که یکی از این موارد برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت فردی به صورت سیار و ارائه آموزش‌های لازم جهت استفاده از وسایل و لوازم بهداشتی در این شرایط حاد است.

وی از توزیع پکیج‌های بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در میان کودکان کار و خیابانی با همکاری و مشارکت موسسه «آنامهر» خبر داد و گفت: همچنین در تلاش هستیم برای جبران ایامی که مدارس به خاطر شرایط اضطراری تعطیل شده است، از ظرفیت فضای مجازی، وسایل کمک آموزشی  و رسانه ملی، جهت آموزش دروس به کودکان و دانش‌آموزانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند، استفاده کنیم.

پورمحمود ادامه داد: باید خاطرنشان کرد که در برخی از مراکز اقامتی مانند کمپ‌ها و به طور کل مراکز کاهش آسیب که در زمینه ارائه خدمات به معتادین و نگهداری از این گروه از افراد که دارای رفتارهای پرخطر هستند فعالیت می‌کنند نیز مانند سایر مراکز اقامتی، تدابیر و تمهیدات فوق‌الذکر جهت کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان بهزیستی بندرعباس اضافه کرد: همچنین برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از این بیماری، سامانه (1480 صدای مشاور) به صورت رایگان، از ساعت 8 تا 20 حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگوئی به عزیزان و مراجعه کنندگان است.

وی در پایان گفت: شایان ذکر است در این مراکز نگهداری، محلی نیز برای قرنطینه احتمالی مددجویان مبتلا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز