خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس در گفت و گو با ایلنا:

فرمول جداگانه‌ای برای مقابله با کرونا نداریم/ بستن ورودی‌های استان نیازمند تصمیم ملی است/ ورود برخی مبتلایان از استان‌های شمالی و جنوبی به فارس

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۴۸۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر اتفاقاتی که در استان رخ می دهد تابع اقداماتی است که در کل کشور در حال رخ دادن است، گفت: مسئولان در استان فارس برای پیشگیری بیماری کرونا فرمول و روش جداگانه‌ای نسبت به دیگر استان ها اعمال نمی کنند.

محمود رضایی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه جهت شناسایی و پیشگیری افراد و به حداقل رساندن میزان ابتلا مردم استان به کرونا در ورودی ها و خروجی های استان و شهرها تست کرونا بر روی افراد انجام می شود، افزود: با توجه به تست و آزمایش های که در مبادی ورودی استان ها و شهر های استان بر روی افراد انجام می شود اگر احساس کنیم که این افراد ناقل یا مبتلا به بیماری کرونا هستند به مراکز درمانی منتقل می‌شوند تا در صورت ابتلا درمان و قرنطینه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه استان‌ها مکلف و موظف به اجرای تصمیماتی هستند که در ابعاد ملی و دولت اتخاذ می شود، گفت: بر همین اساس بعضی محدودیت هایی از سوی دولت در استان فارس اعمال شده است و مقرر شده مبادی ورودی و خروجی استان کنترل شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد و کسبه در استان و شهر شیراز به صورت داوطلبانه و در راستای پیشگیری از این بیماری مغازه های خود را تعطیل کردند ادامه داد: اما تنها مغازه‌ها و اصنافی که اقلام مورد نیاز مردم و شهروندان را تامین می کنند در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند.

اقدامات انجام شده در استان به تبعیت از کل کشور است

معاون عمرانی استانداری فارس در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر اتفاقاتی که در استان رخ می دهد به تبع از اقداماتی است که در کل کشور در حال رخ دادن است، ادامه داد: مسئولان در استان فارس برای پیشگیری از بیماری کرونا فرمول و روش جداگانه ای نسبت به دیگر استان ها اعمال نمی کنند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت در بخش‌هایی که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود از استراتژی های مسئولان در استان فارس به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مردم به صورت داوطلبانه وارد میدان شده اند که این مهم توانسته تاثیرات مناسبی را در مهار بیماری داشته باشد.

به گفته معاون عمرانی استانداری فارس توانمندسازی گروه هایی که در حال درمان مبتلایان به بیماری کرونا هستند از دیگر برنامه های مسئولان ارشد در استان به شمار می رود.

رضایی در واکنش به موضوع مسدود کردن و بستن مبادی وردوی و خروجی استان فارس ادامه داد: اگرچه برخی از تدارکات و پشتیبانی های فارس از استان های همجوار تامین می‌شود یا در نقطه مقابل فارس تامین کننده بسیاری از نیازهای دیگر استان ها است بنابر این ما باید تمام انرژِی‌مان را بر وارد نشدن و خارج نشدن مبتلایان به کرونا از استان فارس قرار دهیم.

فعالیت ترمینال و فرودگاه های استان به حداقل رسیده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت ترمینال و فرودگاه های استان به حداقل رسیده است، افزود: عدم استقبال مردم از چنین مکان هایی سبب شده که فعالیت این مراکز کاهش یابد.

معاون امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه بستن و مسدود کردن مطلق ورودی های استان نیازمند دستورات ملی است، تصریح کرد: اما نباید فراموش کرد که جهت جلوگیری ورود و خروج افراد مبتلا به ویروس در حال حاضر ورودی و خروجی مبادی استان فارس به شدت کنترل می شود.

ورود تعداد اندکی افراد مبتلا به کرونا از استان های شمالی و جنوبی به فارس

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از افراد مبتلا به کرونا که در روزهای گذشته وارد استان شدند را به شبکه های درمانی معرفی کردیم خاطر نشان کرد: اگرچه تعداد افراد مبتلا به کرونا که وارد استان شدند زیاد نبود اما این افراد بیشتر از استان های جنوبی و شمالی وارد فارس شده بودند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کنترل ورودی ها و خروجی های استان به صورت شدیدتر و با دقت تر در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز