خبرگزاری کار ایران

درنامه شورای‌شهر شیراز به رئیس‌جمهور مطرح شد؛

نیازمند اقدامات عاجل برای مقابله با کروناویروس هستیم/ از ورود مسافران به استان و شیراز ممانعت شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۴۶۶

اعضای شورای شهر شیراز طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار اجرای اقداماتی عاجل، سریع و سرنوشت ساز نظیر ممانعت از ورود مسافر به این استان و شهر شیراز برای مقابله قاطع با شیوع بیشتر کروناویروس شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، اعضای این شورا در سومین گام مکاتبه با مسئولان استانی و ملی برای انتقال مطالبات شهروندان شیراز و ارائه راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا در شیراز، به بالاترین مقام اجرایی کشور نامه نوشتند.

اعضای شورای شهر شیراز طی نامه‌ای سرگشاده که نسخه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، با اعلام اینکه شیوع ویروس مرگبار در این شهر به شدت نگران کننده است، خواستار اقدامات سریع و سرنوشت‌ساز مقامات مسئول در این زمینه شدند.

متن نامه شورای اسلامی شهر شیراز به رئیس جمهور، به این شرح است:

"به نام خدا

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 

جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی

در آخرین ماه‌های سال جاری کشور با تهاجم ویروس کشنده و منحوس کووید ۱۹ مواجه و در شرایطی که تحریم و مشکلات معیشتی عرصه را بر مردم تنگ کرده است، شیوع  بیماری کرونا موجب نگرانی و تهدیدی جدی برای سلامت مردم شد.

تلاش‌های ملی و محلی تاکنون پاسخگوی دفع این بلانبوده است، اما از اینکه آیا همه آنچه می‌توانستیم انجام بدهیم، دادیم و یا خیر عبور می‌کنیم که مامضی مضی.

هرچند ایثار و فداکاری جان بر کفان جامعه پزشکی را هیچ‌گاه تاریخ و این ملت فراموش نخواهد کرد.

اینک، به نمایندگی از مردم شریف و صبور شیراز که مدیران شهری و تمامی مسئولان آن، با همراهی امام جمعه و تولیت حضرت شاهچراغ (ع) و عموم شهروندان شریف، آنچه را که می‌توانسته انجام داده است، عرض می‌کنیم که افزایش آمار مبتلایان و کشتگان در روزهای پایانی سال به شدت نگران کننده است.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار محترم این شهر، آنچه در توان داشته‌اند، انجام داده و خواهد داد؛ لیکن شیراز و فارس امروز نیاز به تصمیمات سریع و مهم و اقدامات سرنوشت‌ساز و به موقع دارد.

این شورا طی دو نامه رسمی که دومین آن به پیوست تقدیم می‌شود، نظرات و درخواست‌های خود را به نمایندگی از شهروندان شیرازی تقدیم استاندار محترم فارس کرده است. همچنین در دیداری حضوری آنها را تکرار و بر تعطیلی پایانه‌های برون‌شهری و کنترل جدی ورودی و مسافران به ویژه در این ایام تاکید کرد. لیکن به دلیل عدم اختیار تصمیم‌گیری اقدامی صورت نگرفت.

ما اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام اینکه بالا رفتن آمار مبتلایان در این استان و این شهر نگران کننده بلکه دهشتناک است، از جنابعالی درخواست می‌کنیم که اجازه دهید تا استاندار و مسئولان استانی بتوانند در جهت حفظ سلامت مردم و شهروندان با توجه به شرایط و مقتضیات و البته اعمال سیاست‌های واقع‌بینانه ملی به موقع تصمیم بگیرند؛ همین امروز هم دیر است."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز