خبرگزاری کار ایران

شهردار یزد خبر داد:

افزایش حجم زباله های یزد به 580 تن در روز/ مرکز غیرمجاز جمع آوری زباله معضل بهداشتی یزد

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۴۳۶

شهردار یزد با اشاره به افزایش فعالیت برخی مراکز تفکیک غیرمجاز زباله در مرکز استان از افزایش حجم زباله های یزد به 580 تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، جمال الدین عزیزی بندرآبادی اظهار داشت: حجم زباله‌ها که پیش از این روزانه ۳۳۰ تن بود در روزهای اخیر به ۵۸۰ تن افزایش یافت، لذا همکاران و پیمانکاران طرف قرارداد برای جمع آوری و انتقال آن متحمل زحمات بیشتری می شوند.

وی با هشدار نسبت به افزایش فعالیت برخی مراکز تفکیک غیرمجاز زباله در مرکز استان ادامه داد: این کار سلامت مردم را تهدید می‌کند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ابتلای شهروندان به این ویروس خواهان جلوگیری از فعالیت این مراکز هستیم.

شهردار یزد دلیل افزایش تولید زباله را فرارسیدن نوروز، مصرف استفاده بیشتر از وسایل ضدعفونی و وسایل یک بار مصرف از سوی مردم ذکر کرد و ادامه داد: اگر برای مرکز غیرمجاز جمع آوری زباله فکری نشود در آینده نزدیک با معضل بزرگ بهداشتی در شهر مواجه خواهیم شد.

عزیزی بندرآبادی عنوان کرد: امکانات این مجموعه برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در راستای حفظ بهداشت عمومی و تشکیل سه کارگروه  بسیج، مدیریت و اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون فعالیت‌های زیادی در ارتباط با آموزش و آگاه‌سازی مردم انجام شد و در ارتباط با پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز  نشست‌های توجیهی برگزار و تراکت‌های آموزشی توزیع شده است ضمن اینکه سوخت گیری در جایگاه های سوخت تنها از طریق اپراتورها انجام می شود.

شهردار یزد گفت: با وجود اینکه در ایام پیشرو تعطیلی را شاهد هستیم، فعالیت های شهرداری ادامه دارد و به صورت تمام وقت در حال انجام وظیفه هستم و برای کارکنان خدمات شهری نیز دستکش و ماسک و اخیرا برای نیروهای خدماتی جمع آوری زباله های عفونی لباس مخصوص تهیه شد.

همچنین عباس ملازینلی رئیس کمیته آموزش و اطلاع رسانی ستاد اجرایی عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در یزد هم گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان بیلبورد و بنر طراحی و در محل های مختلف شهر نصب شد که تاکنون ۱۰ کلیپ در بخش های مختلف تهیه و در شبکه های اجتماعی منتشر شد و اظهارات علما، هنرمندان، ورزشکاران و سایر افراد موثر در پیام ویدیویی تهیه و منتشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز