خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد:

ایجاد قرارگاه نوروزی مدیریت بحران راهداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۴۱۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تشکیل قرارگاه مدیریت بحران راهداری قزوین خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش رو و به لحاظ احتمال بارش‌های سنگین باران و وقوع سیل در روزها و هفته‌های آینده و همچنین چالش‌های متأثر از ویروس کووید ۱۹ در حوزه حمل و نقل، قرارگاه مدیریت بحران به دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به قزوین و سایر استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: با تشکیل این قرارگاه که ساختار تشکیلاتی آن مشخص شده است سازوکارهای مورد نیاز جهت تقویت و تسریع خدمات‌رسانی فراهم و آمادگی تمام بخش‌ها جهت واکنش به موقع در پیش، حین و پس از بحران ارتقا می‌یابد.

حق لطفی با تاکید بر اینکه در مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر تمام امور ضروری در مواجهه با بحران تاکید شده ادامه داد: پایش و مدیریت راه‌ها، هماهنگی امور ماشین آلات راهداری، حمل و نقل عمومی مسافران، امور عملیاتی مرکز مدیریت راه‌ها، تحلیل و پیش بینی بارش‌ها و ترددها، اعلام هشدارها و اخطاریه‌های هواشناسی، نظارت و تأمین بهداشت و سلامت در مجتمع‌های بین راهی، ایمنی حمل و نقل و ترافیک، ایمن سازی راه‌ها پس از سیل و تهیه آمار و فهرست راه‌های مسدود شده از جمله موارد پیش‌بینی شده‌ای است که توسط قرارگاه مرکزی مدیریت بحران این اداره کل با جدیت رصد و پیگیری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با برگزاری جلسات روزانه قرارگاه، انسجام بخشی به فعالیت‌ها و بهره گیری از توان تمام نیروهای انسانی در حوزه راهداری و حمل و نقل در جهت حفاظت و صیانت از ایمنی راه‌ها و حمل و نقل تلاش می‌کند و در این راستا کشیک‌های شبانه روزی نیز در اداره کل و ادارات شهرستانی تعیین شده تا نظارت مستمر بر وضعیت راه‌ها داشته باشند.

این مسئول افزود: حدود ۳۰۰ نیروی راهدار به همراه ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین عملیات نوروزی راهداری را برعهده دارند و در زمان بارندگی شدید و سیل در آماده باش کامل خواهند بود.

سیل در سال جاری ۲۷۰ میلیارد ریال به ابنیه فنی و راه‌های استان قزوین خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز