خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

توقف انتقال مسافر به شیراز؛ انتظار مردم از تصمیم گیران و نهادهای مرتبط

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۲۴۹

شهردار شیراز راهی شدن شمار زیادی مسافر به سوی شیراز را سبب افزایش موارد ابتلا و گسترش شیوع کرونا در این کلان شهر عنوان کرد و هشدار داد که در صورت افزایش مسافران کنترل ویروس بسیار سخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور با اشاره به اینکه شمار زیادی مسافر روزانه روانه شیراز می شوند و این امر یکی از دلایل افزایش موارد مثبت ویروس در این شهر شده است گفت: در راستای توقف انتقال مسافر به شیراز و تکمیل زنجیره اقدامات پیشگیرانه درخصوص شیوع ویروس کرونا نامه ای به وزیر راه ارسال شده و تا کنون این امر بی نتیجه مانده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان اولویت اصلی مجموعه شهرداری است و توقف انتقال مسافر به شیراز انتظاری است که مردم از تصمیم گیران و نهادهای مرتبط دارند اضافه کرد: این امر آنقدر مهم و حیاتی است که حتی نباید به فردا موکول شود.

اسکندرپور با بیان اینکه با توجه به شناسایی ۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۳۸۶ نفر اظهار داشت: شهرداری شیراز با همکاری سایر ارگان ها کنترل و پیشگیری این ویروس را به خوبی پیش می‌برد اما با ورود مسافران و عدم توجه شهروندان به حضور در خانه، ترددهای غیر ضروری در شهر، بازارهای خرید و تجمعات شرایط کنترل را سخت و شمار تعداد مبتلایان به این ویروس را افزایش داده است.

شهردار شیراز ادامه داد: از نخستین روزهای اعلام وجود کرونا در ایران، مجموعه شهرداری با زمان‌شناسی و پیش بینی های لازم، وارد میدان مبارزه با این ویروس شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره دیگر به اقدامات شهرداری شیراز درخصوص کاهش حضور شهروندان و پرسنل در سطح شهر افزود: علاوه بر اقدامات مهم پیشین همچون ضدعفونی کردن معابر، سیستم حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس، مینی بوس و دوچرخه های اشتراکی طی روزهای گذشته تعطیلی و خاموشی نورپردازی بوستان های سطح شهر، تعطیلی پروژه های عمرانی مناطق، کاهش نیروی انسانی ستادی شهرداری شیراز را انجام داده ایم.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه تنها با اهتمام و تلاش همگانی می توانیم از این مساله عبور کنیم از شهروندان شیرازی خواست؛ بطور جدی از تردد‌های غیرضروری درون شهری و برون شهری پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز