خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

انبارهای تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده اشباع شده، سیستم توزیع دچار نقص است/البرز نیازمند اختیارات بیشتر برای مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۰۶۹

استاندار البرز گفت: این استان، خدمات ملی ارائه می دهد بویژه در این شرایط خاص، بنابراین باید اختیاراتش نیز در این سطح تعریف شود، ما نیازمند توجه ویژه در حوزه الکل و اتخاذ تدبیر در خصوص سیستم توزیع هستیم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا البرز که روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان غذا و دارو کشور برگزار شد، ضمن تبریک حلول سال جدید و آرزوی سالی نیکو همراه با سلامتی و تندرستی مردم و سربلندی و سرفرازی ایران اسلامی، گفت: واحدهای تولیدی مواد بهداشتی که جهادی وارد میدان مبارزه با کرونا شدند، با مشکلاتی در حوزه تولید، سرمایه در گردش، نقدینگی، کمبود الکل، شرکت های پخش، تغییر تولید و از دست دادن مشتری، مواجه بودند ولی در این شرایط حساس بسیار کمک کردند.

وی افزود: این تولیدکنندگان برای طرح مشکلات و موانع خود، نماینده عالی دولت را در استان مورد خطاب قرار می دهند و از ابتدا نیز به اعتبار استاندار دست یاری جهت تولید برای مبارزه با کرونا دادند و به واقع خدمت بزرگی برای کشور داشتند.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز دارای ویژگی های خاصی است که در این برهه حساس بیش از پیش باید مورد توجه  قرار گیرد، استانی که تراکم بالای جمعیت را دارد و مهاجرپذیرترین استان کشور پس از تهران محسوب می شود همچنین حجم روزانه ده ها هزار خودرو تردد از محورهای استان، سکونت اقوام مختلف، حاشیه نشینی و... ریسک خطر برای مردم این استان بالا برده است.

وی گفت: از رییس دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود که گزارشی در خصوص اینکه چه روندی طی شد تا البرز همانند استان های همجوارش با جمعیت و تراکمی به مراتب کمتر از البرز، به سراشیبی بیماری و وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار نگیرد.

شهبازی با اشاره به مجاهدت های تیم بهداشت و درمان استان و اجرای طرح محله محور، افزود: در این شرایط، دکتر کریم رییس دانشگاه علو پزشکی چند روزی را در قرنطینه بسر برد.

وی با بیان اینکه معضل کمبود الکل جای خود دارد ولی اگر هم تامین شود در خصوص خودرو دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: البرز نقش ملی دارد و این امکان وجود ندارد که موانع، مشکلات و گره های این استان را در زمره دیگر استان ها دید.

استاندار البرز گفت: واحدهایی که در این شرایط حساس به تولید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند، در حقیقت سودی عایدشان نشده و اعلام کرده اند که هر کجای کشور نیاز به کمک باشد ما حضور داریم، بنابراین به سود و ضرر توجهی نداشته و تنها بدنبال مساعدت به همنوعان خود بوده اند.

وی با اشاره به اینکه محتکرین نیز غالبا البرزی نبودند و بیشتر آنها از سایر استان ها در این استان اقدام به احتکار کرده بودند، افزود: دستگاه قضای استان، فرمانده سپاه البرز، نیروی انتظامی و تمامی اعضای کمیته به قصد کمک به ایران اسلامی پای کار هستند.

شهبازی ادامه داد: 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت البرز، قابل توجه است، سلامت، امنیت و آرامش تمامی این مردم را باید تامین کنیم از این رو متناسب با سیاست های نظام حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه ما در میدان هستیم و از بطن موضوعات خبر داریم، گفت: در شرایط جنگی هستیم و الزامات خاصی از سوی مردم و مسئولان باید رعایت شود، بنابراین خدا را شاکر هستیم که همت مجموعه کادر پزشکی، شهرداری های استان، دستگاه های عضو ستاد مجاهدت کردند، مدیریت و هماهنگی های موجود باعث شد بیش از هزار تخت آماده داشته باشیم و در این راستا سپاه پاسداران و آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، بخشداری ها، دهیاری ها، خیرین (دهکده سلامت)، جهادکشاورزی و... بلافاصله پای کار آمدند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه مدیریت همه جانبه اتحاد، انسجام و هماهنگی بسیار خوبی در راستای مبارزه با کرونا شکل گرفته است، افزود: در این شرایط شیوع کرونا اختیارات ما در البرز با ماموریت ها و مسئولیت ها تناسب ندارد.

وی با بیان اینکه در بحث الکل نیازهای ما با یک ماه پیش متفاوت است، اضافه کرد: البرز به اندازه ای در حوزه مواد ضدعفونی کننده تولید دارد که انبارها اشباع شده اند، ولی در سیستم توزیع نقص وجود دارد و تولیدکنندگان از این امر گلایه دارند.

شهبازی با گلایه از توزیع، گفت: اکنون سیستم توزیع ما را رها کرده است ولی ما طی هماهنگی های صورت گرفته برای حمل و نقل تولیدات، چند خودرو هماهنگ کردیم و به شخصه با رانندگان تماس می گرفتم تا از روند توزیع آگاه شوم.

وی افزود: سیستم توزیع با تولیدکنندگان کنار نمی آید و برخورد درستی با آنها ندارد و از گرفتاری های تولید خبر ندارند از این رو درک و همکاری درستی صورت نمی گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه بسیج و سپاه پاسداران البرز همکاری و همراهی بسیار خوبی دارند و اولین گروهی بودند که نقاهتگاه اختصاصی دادند، عنوان کرد: باید تدبیری برای مدیریت توزیع صورت گیرد، ما راهی جز اعتماد کردن به سیستم پخش تولیدکنندگان نداریم.

وی گفت: ما در سیستم درمان دخالتی نمی کنیم چون کاری تخصصی است ولی هر کجا که نیاز به کمک داشته باشند، کنار آنها قرار داریم و تامین لجستیک این حوزه را به عهده داریم.

شهبازی افزود: البرز، خدمات ملی ارائه می دهد بویژه در این شرایط خاص، بنابراین باید اختیاراتش نیز در این سطح تعریف شود، ما نیازمند توجه ویژه در حوزه الکل و اتخاذ تدبیر در خصوص سیستم توزیع هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما به این باور رسیده ایم که راهی جز با هم بودن برای مقابله با تلفات ناشی از شیوع کرونا، نداریم، ادامه داد: ما ستادی کار می کنیم و اتخاذ تدابیر لازم برای خروج از این برهه را وظیفه خود می دانیم و با تمام توان در میدان هستیم.

استاندار البرز گفت: رایزینی های لازم را برای واردات الکل داشته ایم از این رو بدنبال اقدامی از سوی وزارت بهداشت و صمت در این رابطه هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز