خبرگزاری کار ایران

فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد:

کشف اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در زنجان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۰۶۰

فرماندهی انتظامی استان زنجان، از کشف ۸ قطعه اشیاء تاریخی و فرهنگی خبر داد و گفت: قدمت تعدادی از این آثار باستانی کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سردار رحیم جهانبخش، گفت: سربازان گمنام حفاظت اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از فعالیت 6 نفر در زمینه تهیه، خرید و فروش اشیاء تاریخی مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

فرماندهی انتظامی استان زنجان، تصریح کرد: ماموران در تحقیقات خود دریافتند متهمان با شناسایی مکان‌های دارای آثار باستانی کشور اقدام به جمع آوری اشیاء میراث فرهنگی می‌کنند .

وی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر و تعداد 8 شیء تاریخی و فرهنگی کشور شامل کاسه ، حلقه فلزی، لیوان و قسمتی از مجسمه کشف شد .

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان اظهار داشت : بر اساس اعلام نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی ، اشیاء کشف شده دارای ارزش فرهنگی بوده و قدمت تعدادی از آثار باستانی کشف شده به هزاره اول قبل از میلاد برمی گردد .

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی نشان دهنده فرهنگ و تاریخ هر کشور است افزود : حفر اماکن تاریخی ، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی و عتیقه برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قانونی و قضائی صورت می گیرد .

سردار جهانبخش ازشهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت افراد مشکوک مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز