خبرگزاری کار ایران

امید فر خبرداد:

باراش باران و تند باد آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۰۱۳

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، وزش تندبادهای لحظه‌ای ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و رگبار باران این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امیدفر، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت این سامانه همچنین موجب غرش رعد و برق، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف می شود.

وی اظهار داشت: در پی نفوذ این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در مسیل ها، اصابت آذرخش در نواحی مرتفع و کوهستانی و اختلال در تردد خودروها در راه های ارتباطی به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و از حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مناطق مرتفع و کنار ستون‌های فلزی و درختان به علت احتمال برخورد آذرخش دوری کنند.

امیدفر، انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را خواستار شد.

وی گفت: عجبشیر با دمای ۱۳ درجه بالای صفر و ورزقان با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۷ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز