خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای یزد:

وضعیت نامطلوب آب‌های زیرزمینی استان یزد/ برنامه سازگاری با کم آبی در مراحل نهایی تدوین است

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۹۶۹

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به وضعیت نامطلوب آب‌های زیرزمینی استان یزد و کاهش سالانه سطح آب‌های زیرزمینی گفت: کاهش ۴۵ سانتیمتری آب‌های زیرزمینی نشان دهنده استفاده بیش از حد از این سفره‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدمهدی جوادیان زاده اظهار داشت: با سیاست‌های سازمان آب و همکاری کشاورزان یزد، سرعت تخلیه آب‌های زیرزمینی کم شده است، اما باز هم شرایط پایداری در سفره‌ها نداریم.

وی ادامه داد: هر ساله ۲۵۰میلیون مترمکعب کسری مخزن وجود دارد که اگر این روند ادامه پیدا کند تا ۱۸ سال دیگر سفره‌های آبهای زیر زمینی استان یزد توان پاسخگوی نیاز‌ها را ندارند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد افزود: در صورت ادامه وضع موجود در ۳۰ سال آینده دیگر آبی وجود نخواهد داشت و شرایط را خطرناک و ناپایدار می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد تأکید کرد: با اجرای برنامه احیا و تعادل بخشی سعی می‌کنیم شرایط را به سمت پایدار سوق دهیم.

جوادیان زاده اظهار داشت: برنامه سازگاری با کم آبی در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و امیدواریم در سال ۹۹ بتوانیم آن را در کارگروه ملی به تصویب برسانیم تا مبنای حرکت‌های جدید سازگاری با کم آبی باشد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی آب با عنوان «آب و تغییر اقلیم» در دوم فروردین ماه گفت: تغییر اقلیم یک بیماری جهان گیر است یعنی شاهد افزایش گرما و کاهش بارندگی در سراسر جهان هستیم؛ بنابراین باید شرایط سخت کنونی را با فکر هوشمندانه پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز