خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان خواستار شد:

مراجعه شهروندان به سامانه "سلامت" جهت تست غربالگری

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۷۱۱

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: سامانه سلامت به منظور پویش ملی مبارزه با کرونا ایجاد شده تا شهروندان تست غربالگری را به سهولت انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا مهرعلیان با اشاره به راه اندازی سامانه www.salamat.gov.ir در راستای "پویش ملی مبارزه با کرونا" گفت: از عموم مردم برای پیوستن به این پویش درخواست داریم و از آنان می خواهیم که با مراجعه به این سامانه، یاریگر بخش بهداشت و درمان شوند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان، این سامانه به منظور غربالگری و خود مراقبتی افراد در منزل و ارجاع به نزدیک ترین مراکز خدمات جامع سلامت، بر اساس سطح پوشش و پیگیری بیماران غربال شده، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مهرعلیان تصریح کرد: در زمینه پویش فشار خون و گزارش خودارزیابی، از استان‌های موفق کشور بوده ایم  و اکنون نیز از طریق سامانه اعلام شده که مردم می‌توانند شرح حال خود را گزارش کنند تا بتوان با غربالگری، بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد.

وی، هدف پویش ملی بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا را ارتقای دانش، نگرش و مهارت آحاد مختلف جامعه از جمله خانواده ها و افراد شاغل در واحدهای مختلف صنفی و اماکن، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، پیگیری موارد مشکوک و ترخیص شده، آموزش و حساسیت زایی و خودمراقبتی در مورد این بیماری، دانست و گفت: در این پویش، مراکز بهداشت، با افرادی که در این مراکز پرونده سلامت دارند، تماس می گیرند و ضمن رصد وضعیت سلامتی آنان، آموزش‌های لازم را ارایه می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز